Az Osztrák Nagydíj volt az idei első F1-es futam, amit nem a Mercedes pilótái nyertek meg, ráadásul nem is voltak harcban a győzelemért. Valtteri Bottas mindössze a 3. helyezett lett, de csak egy hajszállal előzte meg a 4. helyen célba érő Sebastian Vettelt, miközben Lewis Hamiltont csak az 5. helyen rangsorolták.
Az eddig szinte sérthetetlennek tűnő Mercedest elsősorban a körülmények győzték le, hiszen a csapat nehézségekkel szembesült az autó hűtése terén. Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke a csapat szokásos, futam utáni elemzésében részletesen felfedte, hogy mi a probléma.
„Egyszerű kérdés, de elég bonyolult a válasz. Alapvetően nem voltak elég nagyok a hűtőradiátorok az autón, kicsit optimisták voltunk azzal kapcsolatban, hogy a hűtőrendszer működésétől mit is várhatunk, de nem volt olyan jó, mint vártuk. Ez azt jelenti, hogy a nagyon forró versenyeken küszködni fogunk, hogy minden elég hideg maradjon, főleg az erőforrás ne károsodjon.”
„Lehet fokozni a hűtést a karosszérián lévő nyílások megnövelésével, de Ausztriában 35 fok volt, ez már a teteje annak, amit csak a nyílások révén kezelni tudunk. A határon voltunk, és ilyenkor már nagyon korlátozottak a lehetőségek. Lehet vitorlázni, amikor a pilóták az egyenesek végén lelépnek a pedálról, kicsit később fékeznek, de van egy időszak, amikor az autó csak gurul.”
„Ilyenkor a motor nem dolgozik, és elég jelentősen visszaesik a hőmérséklet, de a versenyen arra kellett kérnünk a pilótákat, hogy fokozzák ezt, körülbelül körönként 400 méterre. Ez alaposan visszavetette a teljesítményüket. Le is tekerhettük a motort, így kevesebb hőt termel, de kisebb lesz az ereje, és lassabbak leszünk az egyenesben.”
„Ez mindenképpen jelentős korlátozás volt Ausztriában. Már a verseny előtt is dolgoztunk rendszereken, hogy próbáljunk javítani ezen a problémán, és javulnia kellene a helyzetnek, de ez az autó alapvető jellegzetességeiből fakad, mert nagyon szoros elrendezést választottunk, így alapvetően alulméreteztük a hűtést.”
Shovlin később elárulta, a csapatnál azt bánják a legjobban, hogy a pilótáik a vitorlázás miatt lényegében nem tudtak versenyezni, de a pontveszteséget nem tartotta jelentősnek, hiszen a konstruktőri világbajnokságban mindössze 5 pontot veszítettek a Ferrarihoz képest.
Ez volt az első vereség a Mercedesnél, de legközelebb gyaníthatóan csak a Magyar Nagydíjon lehetnek problémáik, mert Silverstone-ban és a Hockenheimringen még nyáron is mérsékeltebb hőmérsékletek várhatók.