A Német Nagydíjon különleges festéssel fognak körözni a Mercedes-istálló autói, a csillagos márka ugyanis egyszerre két évfordulót is ünnepel Hockenheimben, az egyik jubileum a gyári istálló, a másik az autósport történelmének egészét tekintve nevezhető jelentősnek. Hogy pontosan milyen lesz Lewis Hamilton és Valtteri Bottas W10-esének fényezése, azt egyelőre nem fedte fel a csapat, a közölt részletek alapján azonban kijelenthető, hogy jelen lesz benne a fehér szín.
A Mercedes történelmét és hagyományait tekitve meglepő lehet, hogy a Forma-1-es istálló mindössze 200. versenyét ünnepli Hockenheimben, miközben például a Ferrarinak ez lesz a 980. nagydíjrajtja, tekintve azonban, hogy
a hírhedt Le Mans-i tragédia miatt 1955 végén kiszálltak a száguldó cirkuszból, majd gyári csapatként csak 2010-ben tértek oda vissza
(motorszállítóként már a 90-es évek elején megjelentek), már nem is annyira furcsa. Nem csak emiatt ünnepelnek azonban, hanem amiatt is, mert július 22-én volt a 125. évfordulója az 1894-es Párizs-Rouen autóversenynek, amit a történelem első hivatalos autóversenyeként tartanak számon, és amelyen történetesen
kilenc célbaérő autóban is a Gottlieb Daimler által feltalált 3,5 lóerős, kéthengeres V-motor dohogott
(egy Benz-motoros jármű is volt a célbaérők között). A versenyt is egy ilyen motorral ellátott Peugeot nyerte, miután a győztest kizárták. Daimler később Mercedes név alatt kezdett autókat gyártani, majd Karl Benz cégével egyesülve létrejött a Mercedes-Benz, a többi pedig már – ahogy mondani szokás – történelem.
És hogy miért pont a fehér szín? Azért, mert a Mercedes autói tradícionálisan ezt a színt viselték a Grand Prix-versenyzés kezdetétől fogva, úgy, mint az angolok a zöldet, a franciák a kéket, az olaszok a vöröset és így tovább. A legenda szerint szakítani 1934-ben szakítottak a fehér fényezéssel, a nürburgringi futam előtt ugyanis a W25-ös típusjelű versenyautóik nehezebbnek bizonyultak a 750kg-s súlyhatárnál, ezért eltávolították a festést, az Ezüstnyíl elnevezés pedig az így előbukkanó alumínium-karosszéria nyomán született. Később kiderült, hogy már 1932-ben is versenyeztek ezüst színű autóval.