NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíj győztese a körülményekkel dacolva futotta meg a leggyorsabb kört a Brit Nagydíj utolsó körében, még a Mercedesnél sem értik, ez hogyan sikerülhetett.
Az utolsó körben tökéletessé tette a Brit Nagydíjon aratott győzelmét Lewis Hamilton, mivel nem csupán új rekordot állított fel a hatodik silverstone-i sikerével, még a verseny leggyorsabb körét is teljesítette. Ez nem lenne annyira meglepő, ha Hamilton nem használt gumikon futott volna, miközben csapattársa, Valtteri Bottas épp friss, lágy keverékű gumikon ment.
Ilyenkor lényegében minden érv amellett szól, hogy Bottas gyorsabb legyen Hamiltonnál, de a finn pilóta azt mondta, nem tudta teljesen feltölteni a hibrid rendszer akkumulátorait, és üzemanyaga is több maradt a végére, így nehezebb volt az autója. Hamilton tempója azonban önmagában is megdöbbentette a mérnököket.
A Brit Nagydíj utáni elemzésünkben rámutattunk, hogy eredetileg Hamiltont is ki akarták hívni még egy kerékcserére, de az ötszörös világbajnok ellenkezett, majd a rádióforgalom alapján letekertették vele a motorját, ám a futam végére valószínűleg mégis magasabb teljesítményszintet használhatott. A csapat szokásos stratégiai kérdezz-felelek videójában James Vowles kijelentette:
Őszintén nem tudjuk, hogyan futotta meg Lewis a leggyorsabb kört 32 körös kemény gumikon.”
„Ez volt a hétvégén elérhető legkeményebb keverék, teljesen elhasználta már, mégis szenzációs kört futott – tette hozzá, bár ezzel inkább a pilóta mítoszát építette. – Gratulálunk neki, nem is értjük. Mivel nem számítottunk arra, hogy 32 körös kemény gumikon a leggyorsabb kört futja, terveztünk is neki egy kerékcserét a vége felé.”
Vowles azt mondta, Bottas kötelező kiállása miatt „ingyen” lecserélhették volna az abroncsokat Hamilton autóján is, így még jobb lehetőséget adhattak volna a brit pilótának a csúcsdöntésre. „Ő viszont nagyon jól érezte, hogyan viselkednek a gumik, ezért végül is kint hagytuk, és ahogy láthatták, ettől függetlenül is a leggyorsabb kört futotta.”
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is „nagyon meglepőnek” nevezte Hamilton teljesítményét.
„Nevetünk ezen, mert vasárnap délelőtt a mérnökök bemutattak egy új prezentációt, ami lényegében azt mondta, hogy nincs szükség a leggyorsabb körökre, mert nincs értelme, aztán [Hamilton] mégis megcsinálja. Ez az összes adatot kicsit nevetségessé teszi, de ilyen [kiváló] képességei vannak” – nyilatkozta az Autosportnak.