NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP and second placed Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP celebrate on the podium during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Brit Nagydíjat megnyerő Lewis Hamilton, bár tudja, hogy milyen érzés az élről indulva elveszíteni egy versenyt, azért nem sajnálja csapattársát, mert önhibáján kívül nem volt esélye a győzelemre. Kettejük csatáját ő és Bottas is élvezte, az ötszörös világbajnok arra számított, hogy a futam végén újra összecsapnak
A Mercedes visszatért az Osztrák Nagydíj előtt tőle megszokott eredményhez, azaz ismét kettős győzelmet ért el, ez azonban közel sem volt olyan sima menet, mint az az eredményekre pillantva tűnhet. A rajt után Valtteri Bottas és Lewis Hamilton kemény csatározásba kezdett, amelyből végül a finn jött ki jobban, a 20. körben pályára hajtó Safety Car azonban a lehető legrosszabb hatással volt a versenyére, lényegében eldöntve Hamilton javára a küzdelmet. Bottas egyelőre nehezen találja a pozitívumokat az idei Brit Nagydíjban, miközben Hamilton nem érez együtt csapattársával a biztonsági autó megjelenése miatt.
Láttunk már olyat az idén, hogy a két Mercedes indult az első sorból, kettejük között pedig az döntötte el az első hely sorsát, hogy melyikük jött el jobban a rajtnál. Most nem ez volt a helyzet, mert bár Bottas megtartotta a vezető helyet, Hamilton óriási támadást indított ellene.
Igazán élveztem, kemény, ugyanakkor fair versenyzés volt, szerintem Lewis is élvezte
– nyilatkozta Bottas a Sky Sportsnak kettejük ezt követő küzdelméről. – Toto [Wolff] talán nem annyira, de az nem számít. Ez jó volt, vártam a további csatát a verseny vége felé, ez azonban már nem következett be."
Galéria: Hamilton rekordgyőzelme képekben
1/70
Alfa Romeo's Finnish driver Kimi Raikkonen drives a vintage Alfa Romeo F1 racing car on a parade lap ahead of the British Formula One Grand Prix at the Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England, on July 14, 2019. (Photo by Andrej ISAKOVIC / AFP)
Toto Wolff a futam után elárulta, hogy a verseny előtt beszéltek arról, hogy lehetőleg ne üssék ki egymást a pilótáik, és amikor látta, hogy egymást tisztelve csatáznak, a múlttal ellentétben ő is élvezni tudta a küzdelmüket. „Ez nagyszerű volt. Voltak olyan pillanatok a múltban, amikor nem így gondoltam, reggel azonban volt egy rövid beszélgetésünk arról, hogy tiszteljék egymást és hagyjanak elég helyét, mert szerintem
versenyzőként el lehet dönteni, hogy milyen keménységet választ az ember, letol valakit a pályáról, mert a szabályok megengedik, vagy pedig ráhagy egy kicsit,
mert a másik a csapattársa és tiszteli a csapatban dolgozó emberek munkáját. Utóbbit tették" – nyilatkozta a csapatfőnök.
Hamilton elismerte, hogy lehetett volna egy kicsit keményebb is a csapattársával, amikor egyszer megelőzte, majd nyitva hagyta az ajtót, hogy a Luffield kanyarban visszajöhessen.
„Nagyon élveztem, mindig nehéz a csapattársad ellen, nem igazán tudtam, hogy milyen megközelítést alkalmazzak. Amikor kijöttünk a hetes kanyarból, nem tudtam, hogy hol van, de erről szól a versenyzés. Ott blokkolnom kellett volna az útját, de mire megtehettem volna, már túl késő volt. Ezután taktikát váltottam, nem támadtam tovább a gumik miatt, vártam a kerékcseréjéig, majd olyan sokáig kint maradtam, amíg tudtam."
Ez pedig végül bejött neki, mivel a 20. körben Antonio Giovinazzi kicsúszása miatt beküldték a Safety Cart, Hamilton ezért sokkal kisebb időveszteséggel cserélhetett kereket és az élre tudott visszajönni úgy, hogy Bottasnak még hátravolt egy kötelező cseréje.
Amikor a verseny után megkérdezték Hamiltont, hogy együttérez-e csapattársával a történtek miatt, némi gondolkodás után nemmel felelt.
„Ez a motorsport, nagyszerű versenyünk volt ma, úgyhogy nem mondanám, hogy az együttérzésről szól ez. Az életünkért küzdünk,
kivételes munkát végzett, de nem sajnálom azért, mert bejött a Safety Car, hiszen az nem az én hibám.
Reménykedtem, hogy még versenyezhetünk, nagyon jól vezetett, tudom, hogy milyen elveszíteni egy versenyt, milyen érzés az első helyről rajtolva hátraesni, ebből a szempontból persze együttérzek vele, de versenyzünk, ádáz ellenfelek vagyunk, úgyhogy nem érzek együtt [amiatt, hogy rosszkor jött be a Safety Car a számára]."
Bottas rezignáltan csak annyit mondott, hogy el kell fogadnia a történteket. „Ilyen az élet, néha az embernek nincs szerencséje. A pozitívum az, hogy megvolt a tempóm,
úgy éreztem, hogy mindent az ellenőrzésem alatt tartok a Safety Car előtt, tulajdonképpen kontrolláltam a különbséget Lewis-zal szemben, aztán a biztonsági autóval kapott egy ingyen kiállást, és ennyi volt.
Mit tehetnék egyebet, mint azt, hogy továbblépek."
Csapatfőnöke inkább együttérzett a finnel.
„Legyőzi Lewist az időmérőn Silverstone-ban, vezeti a versenyt, látványos módon védekezik, pozíciót cserélgetnek, majd elveszíti a versenyt, mert a Safety Car neki rosszkor jött be. Ez kemény – ismerte el Wolff, majd közölte, hogy Bottas jó úton jár afelé, hogy szerződést hosszabbítsanak vele 2020-ra. –
Jó lépést tett ma ebbe az irányba, számomra ez volt eddig az idei legjobb teljesítmény, amit versenyen nyújtott.
Nem fogja feladni, ami jó. Megvan benne az, ami kell hozzá, hogy legyőzze Lewist az időmérőn, valamint a mai verseny megmutatta, hogy mennyit fejlődött, ami fontos a csapatnak."
Bottas most még természetesen nem tudott örülni annak, hogy felvette a versenyt Hamiltonnal, előbb túl kell magát tennie a vereségen. „Nagyon erős volt az autó ezen a hétvégén, különösen a versenyen.
A srácok ismét kivételes munkát végeztek, szerencsés vagyok, hogy ebben az autóban ülhetek, nyilván továbbra is magamért versenyzem, úgyhogy időbe fog telni, mire a pozitívumokat fogom látni
a mai napban, ugyanakkor köszönet illeti a csapatot."