MONTE-CARLO, MONACO - MAY 25: Alain Prost, Special Advisor to Renault Sport F1 walks to the garage before qualifying for the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 25, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A korábbi négyszeres világbajnok az igazgatótanács tagja lett a Renault F1-es csapatánál, miután elődje magasabb pozícióba lépett.
A Renault F1-es csapatának ügyvezetői jogkör nélküli igazgatójaként és az igazgatótanács tagjaként folytatja munkáját a korábbi négyszeres világbajnok Alain Prost. A francia legenda elődje, Thierry Bolloré a korrupciógyanú miatt leváltott Carlos Ghosn helyét veszi át az autóipari üzletág ügyvezetőjeként.
Prost márkanagykövetként és tanácsadóként már a Renault 2016-os visszatérése óta részt vett az F1-es csapat munkájában, most hasonló pozíciót foglal el, mint egykori csapattársa, a néhai Niki Lauda, aki a Mercedes-csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnökeként segítette az istálló felvirágoztatását Toto Wolff oldalán.
Az igazgatótanácsban Proston kívül a csapatfőnök, Cyril Abiteboul, a csapatot működtető vállalat elnöke, Jerome Stoll, a Renault-csoport pénzügyi igazgatója, Thierry Cognet és a csapat korábbi tulajdonosa, Gerard Lopez kapott szerepet, Lopez a Genii nevű vállalatán keresztül továbbra is résztulajdonos az istállóban.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az átalakítás révén változik-e Prost munkaköre,
a csapat annyit árult el, hogy stratégiai jellegű feladatokat látnak el az igazgatók, biztosítják az elszámoltathatóságot a tulajdonosok felé, kulcsfontosságú döntéseket hoznak meg (például jóváhagyják a pénzügyi beszámolókat), valamint a szponzorokkal, partnerekkel és pilótákkal egyeztetnek.
A korábbi négyszeres világbajnok az F1 történetének egyik legsikeresebb versenyzője, a McLarennel és a Williams-Renault-val is győzni tudott, és természetesen versenyzett a Renault gyári csapatánál, valamint egy rövid kitérőt tett a Ferrarinál is. A ’80-as évek vége és a ’90-es évek eleje során a korszak legnagyobb alakja volt nemezise, Ayrton Senna mellett.
Prost később csapatot is működtetett az F1-ben, jóval kevesebb sikerrel.
Az 1996-os szezon során vette át a szintén francia Ligier irányítását, és az 1997-től 2001-ig Prost Grand Prix néven működtette az istállót azzal a céllal, hogy egy francia nemzeti csapat álljon össze a Peugeot motorjai és egy francia dohánygyár segítségével, de amikor a vállalat felhagyott a szponzorációval, egyre elmélyült az anyagi válság, és a Prost végül 2002-ben csődbe ment.