Vettel drukkol neki, Wolff biztos abban, hogy Schumacher bejut az F1-be

Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 27: Mick Schumacher of Germany drives the Ferrari F2004 of his father Michael Schumacher on track after final practice for the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 27, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Alexander Hassenstein/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick bemutatót tartott édesapja korábbi Ferrari F2004-esével. Ennek apropóján Sebastian Vettel, Toto Wolff és Franz Tost is méltatta őt.

Noha Forma-2-es futamot az idén sem rendeznek Németországban, Mick Schumacher ezen a hétvégén sem maradt feladat nélkül, hiszen a hockenheimi pálya közbenjárásával kipróbálhatta édesapja korábbi Ferrari F2004-esét, ezzel sok szurkoló és F1-es bennfentes emlékeit felelevenítve.

Mick mindössze ötéves volt, amikor 15 évvel ezelőtt édesapja, Michael Schumacher megnyerte pályafutása hetedik világbajnoki címét az F1 történetének egyik legsikeresebb autójával, ezzel rekordot állított fel. Az F2-ben versenyző fiatal nem rejtette véka alá, hogy alig várta a tiszteletköröket az autóval.

Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004, elfékezés
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Jock Clear, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004

„Csak ki akartam menni, és vezetni akartam – mondta Schumacher. – Persze, várnom kellett, még a bokszutca végén is, szinte kínzó volt! Akár én magam is átkapcsoltam volna a lámpákat, csak mehessek. Egy pillanatig sem lankadt a mosolyom, miközben a pályán voltam. Végig vigyorogtam. Még akkor is nevettem, amikor állóra fékeztem az autót. Nagy élmény volt.”

Az élményt még különlegesebbé tette, hogy Mick édesapja ülését használta, ami tökéletesen passzolt rá. Két évvel ezelőtt már vezethette Michael szintén világbajnok Benetton B194-esét, és az idén tavasszal a 2019-es Ferrarit is tesztelhette.

„Megtapasztalhattam, hogy milyenek voltak az autók 10 év különbséggel, először az 1994-est, aztán a 2004-est, és persze a 2019-est is. Alapvetően azt gondolom, hogy 1994 és 2004 között hatalmas lépést tettek a fejlődés terén, és azóta még nagyobbat” – összegzett. – Nagyon különleges volt V10-es motorral menni, érezni, hogyan működött, és hallani a hangját.”

Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004, elfékezés
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Jock Clear, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Német Nagydíj, Ferrari F2004

Schumacher fia a hatalmas médiaérdeklődés miatt eleinte álnevekkel gokartozott, az F4-es sorozatokban viszont már nyilvánvalóvá vált, hogy ki ő, és a tavalyi F3-as bajnoki címével rá is szolgált az elismerésre, valamint az F1-es versenyzői jogosítványt, a szuperlicencet is kiérdemelte. Bár elméletileg versenyezhetne már az F1-ben, egyelőre – viszontagságos – tanulóévet teljesít a Forma-2-ben.

– nyilatkozta Schumacherrel kapcsolatban Sebastian Vettel. – Az viszont nem fair, ha másokhoz, köztük az édesapjához hasonlítjuk őt. Más korszakban élnek, és más a versenyzés is. Amikor mi voltunk gyerekek, Michael miatt volt nagy felhajtás, és a Schumacher név miatta is 100%-osan ismert.”

2017-ben vezethette édesapja egykori Benetton B194-esét is Forrás: AFP/Loic Venance

„Mick már az F1 küszöbénél jár, és hatalmas dolog lenne, ha egy napon csatlakozhatna a mezőnyhöz. Remélhetőleg Németországnak is nagy lökést ad majd. Ezen felül, függetlenül a nevétől, ő egy nagyszerű srác, úgyhogy drukkolunk neki” – tette hozzá Vettel, aki nagyra tartja Michaelt és a Schumacher-családdal is jó kapcsolatot ápol.

Biztosak abban, hogy eljut az F1-be

Schumacher egyelőre a Ferrari tehetségkutató programjának tagja, a Scuderiához kötődő Prema Racing versenyzője, így elsősorban az olasz gyártó holdudvarában lehet esélye az előrelépésre, azonban az idei eredményei láttán szinte biztos, hogy még legalább egy szezont eltölt a Forma-2-ben. Erre számít Franz Tost, a tehetséggondozásra szakosodott Toro Rosso csapatfőnöke is.

Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Corinna Schumacher
Forma-1, teszt, Bahrein, Corinna Schumacher
Forma-1, Bahrein, teszt, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahrein, teszt, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahrein, teszt, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahrein, teszt, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, teszt, Bahrein, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, teszt, Bahrein, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, teszt, Bahrein, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, teszt, Bahrein, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, teszt, Bahrein, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Bahrein, teszt, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, George Russell, Williams Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, teszt, Bahrein, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, teszt, Bahrein, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, teszt, Bahrein, Pietro Fittipaldi, Haas F1 Team

„Úgy gondolom, Mick remekül szerepel. Tavaly megnyerte az F3-as Európa-bajnokságot, az idén pedig az első évét teljesíti a Forma-2-ben. Néhány futamon nagyon jól ment, máskor meg balesetekbe keveredett, de ez még csak tanulóév. Arra számítok, hogy megy még egy évet a Forma-2-ben – mondta Tost. – Meggyőződésem, hogy el fog jutni a Forma-1-be.”

Méltatta Schumachert a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is.

„Nagyszerű fiatalember, szenzációs figura és személyiség – méltatta Wolff. – Egy nagy név néha negatív hatással járhat a Forma-1-ben, mert az embert nagy nyomás alá helyezik, de ezt hihetetlenül jól kezeli, nekünk pedig időt kell adnunk neki, hogy rendesen fejlődhessen fiatalemberként és versenyzőként is. Nincs kétségem afelől, hogy a Forma-1-ben is viszontlátjuk őt.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!