Mick Schumacher, German racing driver and son of seven-time Formula One champion Michael Schumacher, sits inside a Benetton B194 car before driving demonstration laps on the occasion of Michael Schumacher's 25th first Formula One victory, at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 27, 2017, ahead of the Belgian Formula One Grand Prix. / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Vágólapra másolva!
Michael Schumacher korábbi mérnökei, Ross Brawn és Pat Symonds fogadták az ifjú Micket a spái célegyenesben, Jean Todt is elérzékenyült a képeket látva.
Különleges pillanatok zajlottak a múlt vasárnapi Belga Nagydíj rajtja előtt, amikor Michael Schumacher fia, Mick Schumacher megtett egy bemutató kört édesapja 1994-es Benetton-Ford B194-esével a spái pályán, ahol a hétszeres világbajnok hatszor győzött, és utolsó, 2004-es világbajnoki címét is bebiztosította.
Az alkalom apropója az volt, hogy Schumacher 25 évvel ezelőtt, 1992-ben győzött először az F1-ben, ráadásul pont Spában. A bemutatóhoz műszaki okokból és a biztosítás miatt választották az 1994-es modellt, de ez a helyszínen már senkit sem foglalkoztatott. A közönség tapssal fogadta Micket, édesapja korábbi bizalmasai pedig meghatódva üdvözölték őt a rajtrácson.
„Rengeteg emléket visszahozott Rossnak és nekem, ahogy egy Schumachert láttunk Spában körözni” – mondta Pat Symonds, aki a Benettonnál az akkor még feltörekvő tehetség versenymérnöke volt, majd a Renault-vá átkeresztelt istállónál technikai igazgatóként dolgozott, pont Schumacher ellen, Fernando Alonso oldalán.
25 évvel ezelőtt, amint megállt az autó, azt kérdeztem volna édesapádtól, hogy milyen volt a balansz, szépen jár-e a motor, bírják-e a gumik? Most nem kérdezem tőled egyiket sem, csak azt, hogy ugye csodálatos élmény volt?”
– folytatta Symonds, Schumacher Jr. pedig kissé félénken, de viccesen megjegyezte: „Lenyűgöző volt, igazából akadt egy kis alulkormányzottság, úgyhogy ezen dolgozhatnánk!” Hozzátette, nehéz összehasonlítani a Benettont az F3-as autójával. „Az F1-es autót vezetni itt egyszerűen szenzációs volt, és nagy megtiszteltetés, hogy erre itt lehetőségem nyílt.”
A Schumacher-család egyik közeli barátja, Michael korábbi csapatfőnöke, Ross Brawn a mai napig jól emlékszik az ominózus, 1992-es Belga Nagydíjra, ami lehetőséget adott az akkor még fiatal pilótának, hogy megcsillanthassa különleges érzékét a körülmények megértésével kapcsolatban. Schumacher nagy mestere volt annak, hogy felmérje, mikor, milyen beállításokra és gumikra volt szükség.
Nem lehet úgy Spába jönni, hogy nem gondolunk Michaelre. Ez az ő pályája volt.
– mondta Brawn, aki néhány hónaptól eltekintve végigkísérte Schumacher teljes pályafutását. – Aznap, amikor először győzött, nagyon változékony volt az időjárás, és rengetegszer cseréltünk kereket. A versenyen Michael hozta meg a kulcsfontosságú döntést a gumikról, és ez győzelmet ért neki. Ez precedenst teremtett a pályafutása további részére is.”
A látottak megérintették Jean Todtot, az FIA elnökét is, aki a Ferrarinál Schumacher csapatfőnöke volt. A Twitteren azt írta, „kedves Mick, nagyszerű érzés édesapád, Michael autójában látni ma téged Spában.” A korábbi hétszeres világbajnok már a vasárnapi gálakörök előtt is beszédtémává vált, mivel Lewis Hamilton szombaton beállította a német pilóta pole-rekordját, e kapcsán
Hamiltont a Schumacher-család is üdvözölte.
„Amikor számítógépes játékokkal játszottam, ő még a Ferrarinál versenyzett, és sokszor őt választottam a játékban. Kiváltság, hogy sok-sok évvel ezelőtt Kerpenben versenyezhettem vele, és később is mély emlékeket szereztem róla. Épp mielőtt visszavonult, Abu-Dzabiban összeszedtem a bátorságomat, és megkérdeztem, hogy cserélne-e velem sisakot. Nagyon barátságos volt, úgyhogy cseréltünk, és ez ma is mindenképpen az egyik legmenőbb dolog a házamban” – nyilatkozta Hamilton.
Az emlékek felidézésekor Sebastian Vettel azt mondta, nem igazságos csak egy-egy pillanatot kiemelni. Vettel „leírhatatlannak” nevezte, hogy Schumacher személyesen adta át a gyerekeknek egy gokartverseny díjait, köztük neki is, és mindenkivel személyesen kezet fogott. A négyszeres világbajnok elárulta, otthon mindenhol Schumacher poszterek lógtak a falán, és felnőttként is baráti viszonyba kerültek, különösen, amikor a Bajnokok tornáján versenyeztek csapattársakként.
Lehet vitatni az ottani formátumot, de akkor is különböző autókat kell vezetni és alkalmazkodni. Nem tudom, de ahogy ő gokartot vezet, az nagyon eltér mindenki mástól, akit eddig láttam.”
Valtteri Bottas bevallottan honfitársának, Mika Häkkinennek drukkolt Schumacher ellen, de azt mondta, emlékszik a 90-es évek végi csatákra kettejük között, és mindig izgalommal várta a versenyeket, mert tudta, hogy izgalmasak lesznek. „Nem is olyan régen 2012-ben, amikor először teszteltem pénteken a Williamsnél, egyszerre voltunk Michaellel a pályán. Ez számomra elég különleges volt.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Az első Európa-bajnokság győztese, a Szovjetunió az egész kontinenstorna során négy meccset vívott. Magyarország ellen kettőt a legjobb 16 között, a következő körben Spanyolország politikai okokból nem volt hajlandó megmérkőzni vele és visszalépett, az elődöntőben Csehszlovákiát, a fináléban Jugoszláviát győzte le. A bronzérmes Csehszlovákia kétszer ennyi, nyolc meccset játszott a sorozatban.