HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 29: Pat Fry, Technical Consultant, Manor Racing Team in the Team Representatives Press Conference during practice for the Formula One Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 29, 2016 in Hockenheim, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Elhagyja a McLarent a csapathoz tavaly szeptemberben visszatérő Pat Fry mérnökigazgató, aki korábban 1993 és 2011 között állt a wokingiak szolgálatában. A 2011 és 2014 között a Ferrarinál is megforduló szakember nagy segítségére volt a McLarennek, most azonban elképzelhetően új kihívások után néz, és akár a mezőny leggyengébb istállójánál is kiköthet.
Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt, brit sajtóértesülések szerint azonban Pat Fry, a McLaren mérnökigazgatója azonnali hatállyal elhagyja a csapatot, és az ilyenkor szokásos kényszerszabadságra megy. Fry nyolc év után tavaly tért vissza a wokingiakhoz azért, hogy a technikai igazgató James Key érkezéséig segítse az istállót. Távozásának okai egyelőre nem ismertek, de nem elképzelhetetlen, hogy egy másik csapathoz igazol.
Pat Fry 1987-ben, a Benettonnál kezdte F1-es karrierjét, majd Martin Brundle versenymérnöke lett, mielőtt 1993-ban csatlakozott a McLarenhez. A wokingiaknál Mika Häkkinen és David Coulthard versenymérnökeként is dolgozott, majd a páratlan években főmérnök lett, a McLaren ugyanis kétévente cserélgette ezt a pozíciót. Így Fry töltötte be a posztot a 2005-ös, a 2007-es, a 2009-es és a 2011-es autó esetében is, noha legutóbbinál már nem érte meg, hogy az autó versenyen is a pályára gördüljön, mivel elhagyta a csapatot a Ferrari kedvéért.
Maranellóban helyettes technikai igazgató és vezető versenymérnök lett, mielőtt később technikai igazgatóvá nevezték ki, mielőtt a 2014-es szezon végén onnan is távozott. Ezután rövid ideig a Manornál töltött be tanácsadói szerepet, hogy tavaly szeptemberben visszatérjen legnagyobb sikerei helyszínére a McLarenhez, ahol egészen mostanáig dolgozott.
Az Autosport és a Racefans megkeresésére a McLaren közölte: személyzettel kapcsolatos kérdéseket nem kommentálnak, ugyanakkor nem is cáfoltál Fry távozását.
Az 55 éves szakember tavalyi kinevezése egyébként sem hosszú távra szólt, egyfajta áthidaló megoldást jelentett addig, amíg a Toro Rossótól szerződtetett James Key hosszas kényszerszabadságát tölti. Key munkába állásával Fry Andrea Stella teljesítményigazgató mellett dolgozva, közvetlenül az új technikai igazgatónak jelentett. A Racefans értesülései szerint Frynak
hat hónapos kényszerszabadságra kell mennie, utána pedig vagy a Renault, vagy a Williams lehet az új munkahelye,
utóbbi ráadásul a múlt héten jelentette be, hogy végleg távozott a csapattól Paddy Lowe, a szezon eleje óta kényszerszabadságon levő technikai igazgató.
Zak Brown, a McLaren ügyvezetője az idei autó, az MCL34-es egyik szülőatyjának nevezte Fry-t, ami annak tükrében igencsak pozitív az 55 éves szakemberre nézve, hogy az istálló nagyot lépett előre teljesítményben tavalyhoz képest, jelenleg a negyedik helyen áll a konstruktőri pontversenyben.
Claire Williams Ausztriában az Autosport kérdésére azt mondta, hogy jelenleg elégedettek a csapat technikai stábjával,
ugyanakkor jelenleg is „keressük a lehetséges opciókat és azt, hogy ki illeszkedne a legjobban a struktúránkba." Williams hozzátette: mihelyst döntést hoznak és bejelenthetik azt, meg is fogják tenni.