Sebastian Vettel from Germany with 05 Scuderia Ferrari Mission Winnow SF90 in action during the Formula 1 2019 Pre-Season Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya in Montmelo, Spain on March 1.
(Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A Ferrari és a Racing Point képviselői nem bánják, ha az elhúzódó versenynaptárra válaszul csökkentik az előszezoni tesztnapok számát. Úgy vélik, már képesek felkészülni a gyárakban is.
A Magyar Nagydíj során szinte biztossá vált, hogy jövőre rekordhosszú, 22 versenyes lesz a Forma-1-es szezon, mivel úgy tűnik, hogy megmenekül a Spanyol Nagydíj, így csak a Német Nagydíj esik ki a menetrendből, miközben Vietnám és Hollandia csatlakozik. A csapatok már most is nehezen kezelik a személyzet számára megterhelő versenysorozatot.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke az Autosportnak kijelentette, a költségplafon tervezett bevezetése miatt aggasztó a versenyek számának növelése, de úgy vélte, ha anyagilag jól járnak a plusz versenyekkel, akkor a csapatoknak meg kell oldaniuk a személyi kérdéseket, például rotációval. Nem vetette el azt sem, hogy csökkentsék az előszezoni tesztnapok számát.
„Régebben már január elején bejárattuk az új autókat, aztán még volt néhány hónapunk a szezonkezdet előtt – mondta a csapatfőnök. – Most két hetünk van, aztán mehetünk Ausztráliába, és bármi problémánk is merül fel a két teszthét során, az első versenyig már nem tudjuk azt kijavítani – összegzett. – Manapság tehát a téli teszteken igazából csak bejáratjuk az autót,
megismerjük a kezdeti problémákat és az alap viselkedését, de a szezonkezdet előtt már nincs idő kijavítani a nagy hibákat.”
Binotto hozzátette, hogy ezt elkerülendő már most sem a tesztelésre hagyják ezt a feladatot, inkább házon belül igyekeznek kiismerni az autót és a gyermekbetegségeit. „Ezért fejlesztjük a belső infrastruktúránkat: a próbapadokat, a szimulátort meg minden mást, hogy ne várjunk a pályán eltöltött időre, és a szezonkezdet előtt a lehető legmagasabb szintre fejlesszük az autónkat.”
A nagy, gyári támogatású csapatok és a privát istállók véleménye általában eltér az ilyen, stratégiai jelentőségű kérdések esetén, azonban Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója a Hungaroringen kijelentette, ő is beérné kevesebb teszteléssel a szezon előtt. „Az a véleményem, hogy talán már most is túl sokat tesztelünk a szezon előtt” – mondta.
Ennyi próbapaddal és szimulátorral az autók már viszonylag megbízhatók és az előszezoni teszt körülményei egyébként sem reprezentatívak a pályák többségére nézve
– nyilatkozta a csapat sajtóbeszélgetésén, amelyen a GPhírek is részt vett. – Ha fel akarjuk keverni az erősorrendet egy kissé, akkor az előszezoni tesztelés csökkentése segíthet, úgyhogy ez jó ötlet” – mondta a brit szakember. Formális döntés egyelőre nem született, de a Spanyol Nagydíjtól függetlenül várhatóan ismét Barcelonában rendezik majd a tesztnapokat.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is feltette a kérdést, hogy kell-e ennyi tesztelés, Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke hozzátette, a kéthetes tesztelést egy hétre lehetne csökkenteni, és Green is egyetértett abban, hogy elég lenne ennyi felkészülés is. Nem tart attól, hogy a jobb infrastruktúrával rendelkező gyári csapatok előnybe kerülnének a kevesebb tesztnap révén.
„Nagyon nehéz mindent szimulálni. Amikor az ember nincs teljesen képben [az autója viselkedésével], a tesztelés sokszor jobban összezavarja az embert, mint amennyit lehet tanulni belőle. Ez a túl sok tesztelés veszélye, szerintem megvagyunk kevesebbel is. Az előszezoni tesztelés egyébként is megterhelő, nem jó kéthetes teszttel kezdeni a szezont, különösen 22 versennyel.”