Nagy a fluktuáció a Forma-1-es középmezőny (az úgynevezett B-liga) vezérpozíciójában. A Mercedes/Ferrari/Red Bull hármas évek óta külön kategóriát képvisel, mögöttük két éve a Racing Point, tavaly a Renault, idén pedig a McLaren szerepelt eddig legjobban, jóllehet, a nagy múltú istállót ez aligha elégíti ki.
A korábbi évekhez képest azonban mindenképp előrébb léptek, és
a konstruktőri rangsor 4. helyét úgy birtokolják, hogy közel kétszer annyi pontot szereztek az őket követő Toro Rossónál.
A csapatot vezető Zak Brown korábban elmondta, hogy a hangulatra ennek érthetően remek a hatása.
"Jelenleg jó szórakozás kimenni a versenypályára. Az előző években nem így volt – ismerte el. – Próbáljuk megszilárdítani a helyünket."
A 4. helyet kezdetben szerencsével foglalták el a tabellán, de önerőből azóta sokat tettek a megőrzéséhez. Az elmúlt öt versenyen befértek a legjobb hat közé, és csak egyszer, a flúgos Német Nagydíjon nem az övék volt az első autó a három élcsapat pilótái mögött.
Carlos Sainz mégis visszafogottan tekint előre. "Nem hiszem, hogy elszakadhatunk a középmezőnytől az évad második felében. Talán javulunk néhány tizedmásodpercet, ami nagyszerű lenne, de ezt mindenki megteheti, úgyhogy óvatosnak kell lennünk – jelentette ki. – Fontos rájönnünk, mivel tehetjük jobbá az autót idén, és ebből tanulni a jövő évivel kapcsolatban."
Ez a fő cél: kiismerni az idei kocsit, hogy a következőn minden a helyén legyen.
Andreas Seidl sportigazgató sem inna előre a medve bőrére a középmezőny leigázásával kapcsolatban. "Láthattuk, milyen gyorsan tud változni a helyzet és milyen közel vannak a többiek. Végül a vonalvezetésen, hőmérsékleten, ilyen tényezőkön fog múlni" – mondta.
Az istálló számára vélhetően a 2021-ben életbe lépő szabályváltozások adhatják a nagy esélyt a visszatérésre az élmezőnybe, egy év alatt ugyanis nem valószínű, hogy jegyet válthatnának a győzelmekért vívott csatákba.