Hivatalossá vált, hogy a McLaren jövőre teljes szezont fut az IndyCarban, miután a wokingi istálló partnerségre lépett az első számú amerikai formaautós sorozatban szereplő Arrow Schmidt Peterson Motorsports-szal, hogy Arrow McLaren Racing SP néven induljon a 2020-as idényben. Az istálló két, Chevrolet motorral hajtott autót fog indítani, a versenyzők kiléte egyelőre nem ismert.
A McLaren újkori IndyCar-kalandja 2017-ben indult, akkor az Andretti Autosporttal közösen neveztek egy autót az Indianapolis 500-ra, Fernando Alonsóval a volánnál. A kétszeres világbajnok spanyol 27 kört vezetett, mielőtt a hajrában az élmezőnyből esett ki motorhiba miatt. Ezt követte az idei esztendő, amelyben a wokingiak a Carlinnal együttműködve, de tulajdonképpen önálló csapatként próbálták megnyerni a legendás viadalt, ám óriási lebőgés lett a dologból, kvalifikálniuk sem sikerült. Ezután Zak Brown, a McLaren ügyvezetője elismerte:
hiba volt egyedül nekivágni az Indy 500-nak, és amennyiben teljes szezon mellett kötelezik el magukat, azt kizárólag egy meglévő IndyCar-csapattal szövetkezve teszik meg.
Így született meg a szövetség az Arrow Schmidt Peterson Motorsports-szal, amely a gyakorlatban úgy fog kinézni, hogy a csapat társalapítói, Sam Schmidt és Ric Peterson maradnak a helyükön, továbbra is ők irányítják az istállót, Gil de Ferran, a McLaren Indy 500-győztes sportigazgatója pedig a McLaren Racingen belül, a Forma-1-es csapattól különálló csoportot fog vezetni. A csapat az Arrow Schmidt infrastruktúráját használja, a McLaren Zak Brown szavaival pedig
technikai szakértelmet, kereskedelmi tapasztalatot és marketingerőt ad hozzá a projekthez, lehetővé téve, hogy az új csapat a lehető legmagasabb szinten teljesítsen
és rendszersen harcba szállhasson a győzelemért és a bajnoki címért."
Brown hangsúlyozta, hogy az új projekt nemcsak reklámfelületet jelent ahhoz, hogy a McLaren márkanév növekedjen Észak-Amerikában, hanem igenis fel akarják venni a versenyt „a nemzetközi motorsport néhány legjobb csapatával." „Elképesztően büszke vagyok a csapatra, amit Rick és én felépítettünk és arra, hogy egy olyan legendás márka, mint a McLaren Racing úgy döntött, hogy partnerségre lép velünk" – nyilatkozta Sam Schmidt.
Az Arrow Schmidt Peterson Motorsports személyében a McLaren valóban egy tapasztalt partnerre lelt.
Az istállót a 2000-ben egy szerencsétlen baleset miatt tolószékbe kényszerülő, versenyzői karrierjét ezzel befejező Sam Schmidt alapította, hogy részt vegyen a 2001-es Indy Racing League-ben (IRL). A következő években az amerikai F2-nek számító Indy Pro Series (később Indy Lights) volt a csapat fő fókusza, hét versenyzővel nyertek bajnoki címet, mielőtt 2011-ben a FAZZt-istálló megvásárlásával teljes mellszélességgel visszatértek az IndyCarba.
Eddigi legjobb eredményük az összetettbeli ötödik hely Simon Pagenaud-val 2013-ból,
ettől az évtől vált társtulajdonossá Ric Peterson. Az istálló jelenlegi versenyzői a hétszeres futamgyőztes James Hinchcliffe, és a Forma-1-es Saubertől tavaly év végén távozó Marcus Ericsson.
A McLarennek sem ismeretlen az IndyCar, az idei és a 2017-es Indy 500 részvételek előtt az 1970-es években konstruktőrként és más csapatoknak (főként a Penske-nek) kasztnit szállítva is megjárták az Egyesült Államokat, 28 versenyt nyertek, közte három Indy 500-at, 1973-ban Roger McCluskey-val, 1977-ben Tom Snevával pedig az övék lett a bajnoki cím is.