Elképesztő káosz és szürreális végeredmény a Német Nagydíjon
2019. július 28. 14:51
Az időjárás a bolondját járatta a mezőnnyel a Német Nagydíjon, ennek köszönhetően a szezon első vizes pályán rendezett versenye üdítő felfordulást és sokkoló végeredményt hozott, menet közben többször szürreális sorrendet kialakítva. Ha egy ideig ez lesz az utolsó futam Hockenheimben, a klasszikus helyszín olyan versennyel búcsúzik, melyet még sokáig emlegethetünk.
A Mercedesek egy darabig biztos kézzel tartották az első két helyet, de féltáv előtt, amikor rázendített az eső, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is pórul járt a nap harmadik biztonsági autós fázisával, így Max Verstappen örökölte meg az 1. helyet, amit meg is tartott a leintésig, második győzelmét aratva idén,
miközben a jubileumot ünneplő Ezüstnyilak pont nélkül és jelentős anyagi kárral zártak.
Danyiil Kvjat bronzérmével megszakadt a három élcsapat több mint egy éve tartó uralma a dobogós helyeket tekintve, a Toro Rosso pilótája Sebastian Vettel mögött ért célba, aki az utolsó helyről indulva fantasztikus meneteléssel kapaszkodott a mezőny elejére.
Sokáig úgy nézett ki, a Ferrari Charles Leclerc révén profitál a körülményekből, de hiába hozták potenciális nyerési helyzetbe szerencsés-szemfüles kerékcserékkel, a dobogónak nemhogy a legfelső, egyik fokára sem állhatott fel, mert összetörte autóját az utolsó kanyarnál. Ugyanott, ahol Nico Hülkenberg, és ahol Hamilton, Carlos Sainz és Kimi Räikkönen olcsón megúszott egy kicsúszást.
Az ég csatornái vasárnap dél körül nyíltak meg Hockenheimben, s bár az eső a rajt idejére csendes záporrá szelídült, majd később el is állt, nemsokára újult erővel tért vissza, és ez pörgette fel a bulit.
A verseny sajátos módon több Safety Car mögötti körrel kezdődött (melyek 64 körösre csökkentették a távot),
amíg a versenyirányítás felmérte a körülményeket, és végül úgy döntöttek, hogy állórajttal engedik útjára a mezőnyt.
Az élmezőnyben a Red Bullok voltak ennek vesztesei, a csúszkálva induló Verstappent Bottas és Räikkönen is lehagyta – bár a finnt egy kör múlva visszaelőzte –, Pierre Gasly a 8. helyre esett vissza. Hamilton simán megőrizte a vezetést, Vettel az utolsó helyről a 14.-re kapaszkodott fel egy kör alatt.
Néhány perc múlva ismét három Mercedes haladt az élen, Sergio Pérez balesete ugyanis visszarendelte a Safety Cart, a mexikói a középső szektorban dobta el az autót az egyik kigyorsításnál. Ezt kihasználva szinte mindenki lecserélte a teljes esőgumikat a zöld jelzésű interekre; akik nem így cselekedtek, nem jártak jól – átmenetileg Kevin Magnussen a 2., Lance Stroll az 5., a Williamsek a 9-10. helyre léptek –, őket hamarosan bedarálták a riválisok. Leclerc bajba kerülhetett volna a Ferrari figyelmetlensége miatt, egyenesen Romain Grosjean elé engedték ki, de pénzbírság formájában a csapat kapott büntetést.
Hamarosan eljött a hagyományos abroncsok ideje is, és nem sokkal később siklott félre a Mercedes versenye. Az eső felerősödött, Leclerc balesete (28. kör) pedig megint előidézett egy biztonsági autós fázist, ami totális kavarodást okozott a címvédő istállónál: az interekért igyekezve
Hamilton kicsúszott az utolsó kanyarnál, ettől megsérült az első szárnya, majd rengeteget kellett várnia a kerékcserére, ugyanis nem a megfelelő abroncsokat készítették elő neki.
Mindennek a tetejébe 5 másodperces büntetést kapott, amiért a fehér vonalat keresztezve ment be a bokszutcába – tavaly fordított irányban volt ugyanilyen szabálytalansága ugyanitt.
A korábban közel 10 másodperc előnnyel vezető Hamilton az 5. helyre csúszott, aztán gyorsan megelőzte Alexander Albont és Nico Hülkenberget. Bottasszal együtt üldözőbe vette Verstappent, de rosszul jött ki neki a lépés a száraz pályás gumikra visszaváltásnál, mert a 40. körben újra bevezényelt Safety Car mögött összetorlódott a mezőny, így az időbüntetés későbbi letöltésével sok helyet vesztett.
Egyszer még megpördült az 1-es kanyarnál, egy ideig utolsó is volt az újabb kerékcserével, és a leintésig nem tudta visszaverekedni magát a pontszerzők közé, csak 11. lett.
Verstappen a futam első felében kétszer is kicsúszott, de Leclerc balesete után a Mercedes ügyetlenkedésének köszönhetően átvette a vezetést.
Nagyon trükkös volt mindig a helyes döntéseket meghozni, nagyon oda kellett figyelnünk
– nyilatkozta. – Élveztem a versenyt, az volt a lényeg, hogy ne kövessünk el hibákat. Az ember ezt megtanulja az évek során."
Ez az, ami többeknek nem jött össze. Leclerc közvetlenül mögötte haladt a száraz pályás gumikra váltás első hulláma előtt, a balesete nélkül tehát neki is lett volna sansza a győzelemre. Helyette Verstappent segítette hozzá a Safety Car előidézésével, ugyanis míg Hamilton elvétette a bokszbejáratot, Bottas rossz ütemben érte utol a biztonsági autót, ezzel csúszott a Red Bull és Hülkenberg Renault-ja mögé.
Később utóbbi okozta a nap negyedik Safety Car-fázisát (40. kör), Bottas pedig az ötödiket (57. kör), amikor az 1-es kanyarnál falba állt, miközben a 4. helyről támadta a Verstappen mögötti dobogós pozícióban haladókat.
Hogy azokat épp kik birtokolták?
Nos, nem más, mint Stroll és Kvjat,
akik a legjobb érzékkel a leghamarabb váltottak újra slick abroncsra, előbbi néhány másodpercig még az élen is ment, amíg Verstappennel ugyanezt a lépést meghúzta a Red Bull. A sok biztonsági autós fázis összehúzta a mezőnyt, ezért sokat kamatoztak a jó stratégiai döntések, így találhatta magát ilyen szokatlan pozícióban a Racing Point és a Toro Rosso versenyzője.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj élő közvetítésében! A tegnapi időmérő sem volt unalmas, de mára megérkezett az eső is Hockenheimbe, így remélhetőleg, még izgalmasabb futamunk lesz. Íme a tegnap események kronológiája és a valódi rajtrács!
Albon, Norris és Vettel három lágy szettet megtartott, ennyire aligha lesz szükség, de nekik kicsit nagyobb a mozgásterük a többieknél a gumitaktika terén.
Nedves pályán jó esély van arra, hogy a pilóták nem slick gumikkal indulnak, ebben az esetben borulhat a taktika, amit a Pirelli és az F1 menedzsmentje is vár.
Alapesetben közepes vagy kemény gumikkal 25-35 kört javasolnak, és után váltanának az első etap függvényében közepes vagy kemény abroncsokra. Lággyal 19-29 kört bírhatnak a gumik, utána ismét kemény keveréket írnak elő. Ha felkerülnek az esőgumik, akkor nem kell kétféle slick gumit használni.
Néhány bemutató kör erejéig visszatért a Forma-1-be a Schumacher-név. A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick szombaton és vasárnap is vezethette édesapja 2004-es világbajnok autóját, a Ferrari F2004-est.
A Mercedes a márka motorsport-történetének 125 évét ünnepli a hétvégén, egyben a 200. F1-es futamukat, ennek következménye, hogy korabeli ruházatban és az eredeti, fehér fényezést imitáló autóval állnak rajthoz. A Schumacher-évforduló mellett 25 éves jubileumra is van példa, Beat Zehnder, az Alfa Romeo (Sauber) már-már legendás csapatmenedzsere is negyedszázada szolgál a csapatnál.
George Russell és Kevin Magnussen is azt mondta a Sky Sportsnak, hogy nem szeretnének a Safety Car mögül rajtolni. Több pilóta is akad a mezőnyben, akik ma készülhetnek pályafutásuk első esős nagydíjára, köztük van Antonio Giovinazzi is, aki úgy vélte, biztonságosabb lenne a Safety Car felvezetése után kezdeni.
A német pilóta hazai pályán csak az utolsó helyről rajtolhat, miután az intercooler felmondta a szolgálatot tegnap a Ferrariban. Vettel szinte biztosan nem fog nyerni, hiszen pályafutása során még csak az első három helyről indulva tudott győzni az F1-ben, de Juan Pablo Montoya 2005-ben és Lewis Hamilton 2014-ben eljutott a dobogóig a mezőny végéről is.
A nagydíj egyik betétprogramja a német F4-es bajnokság futama, itt versenyez Charles Leclerc testvére, Arthur is, aki meg is nyerte a vasárnapi versenyt. Bátyja rögtön gratulált is neki.
Hamilton és Verstappen is remekül szokott szerepelni a nedves pályán, de a holland pilóta a Sky-nak elmondta, most kiszámíthatatlan a helyzet, mert az idei autókkal még nem mentek az esőben.
A Sky Sports értesülése szerint a következő egy órában maradhat az eső, sőt, akár 75 percig is. Így várhatóan a végére sem szárad fel a pálya.
Erről tájékoztatta Hamiltont a Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin. Az első néhány kör tapasztalata után nem kizárt az állórajt sem.
Pénteken egy szakadár szurkolócsoport Vettel-molinót feszített ki a Mercedes tribünön, mára szóltak nekik, hogy ha ismét kiteszik, kidobják őket a pályáról. Erről a csoport egyik tagja írt az eredeti képet posztoló Tobias Grünernek a Twitteren.
Hamiltont arról tájékoztatták, hogy a következő 30-60 percben is maradhat az enyhe esőzés. Minden pilóta a kék jelű esőgumikkal kezdi meg a felvezető kört a Safety Car mögött.
A látási viszonyok nem túl jók, de versenyzésre simán alkalmasnak tűnik a pálya. Jó kérdés, hogyan dönt a versenyirányítás.
Viszont még mindig formációs kör zajlik, közben a pilótákat kérdezgetik, hogy milyenek a körülmények. Sainz szerint jobb a helyzet, mint a rajtrácsra menet volt, Magnussen már versenyezne.
A Safety Car még mindig formációs köröket fut a mezőnnyel, Hamilton is javasolja, hogy engedjék el a mezőnyt.
Teljesül a versenyzők vágya, nemsokára indul a Német Nagydíj, állórajttal.
A holland pilóta kerekei kipörögtek, alaposan visszaesett a mezőnyben, Hamilton simán vezet Bottas és Räikkönen előtt.
A két Mercedes magabiztosan vezet Räikkönen és Verstappen előtt, Leclerc feljött a 6. helyre, Vettel pedig már a 14. helyezett, 6 helyet jött előre az 1. körben.
A holland pilóta a gyenge rajt után visszaelőzte Räikkönent, de 5,5 másodpercre van Hamiltontól. Vettel már a 12. helyezett, Pérez összetörte a Racing Pointot.
Nem sokáig versenyezhettek a pilóták, Pérez balesete miatt rögtön pályára küldték a Safety Cart. Vettel azonnal kiment intermediate gumikért, így tett Albon is.
A Mercedes kihívta az élről Hamiltont intermediate gumikért, jön utána rögtön Buttas is, akinek úgy tűnik, nem kellett várnia a behajtásnál, kifelé viszont forgalomba került, de így is megtartotta a helyét Verstappen előtt. Magnussen nem ment ki a bokszba, így a 2. helyen halad Hamilton és Bottas között.
A visszajátszás alapján úgy tűnik, Pérez egy kigyorsításnál pördült meg a 11-es kanyarban.
A monacói pilóta továbbra is a 6. helyen halad, de a 2. helyezett Magnussen és az 5. helyezett Stroll nem cserélt kereket, így őket előbb-utóbb meg tudja majd előzni. A kör végén a Safety Car visszatér a bokszba.
Magnussen próbálta tartani Bottast, de a hajtűkanyar előtt Bottas és Verstappen is megelőzte őt, a holland pilóta próbálja a Mercedest is levadászni. Leclerc gyorsan megszabadult Strolltól, és megy Magnussen után, a stadionban már támadja is a Haast.
A német pilóta eddig egy négyszeres világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújt, már a fél mezőnyt megelőzte, és feljött a 10. helylre. Norris és Räikkönen a következő két ellenfele.
A csatározás közben viszont kicsúszott, és védekeznie kellett Hülkenberg ellen, így rengeteg időt veszített, már 8,6 másodpercre van Hamiltontól, és 5,6-ra Verstappentől.
Vettel közben már a 8. helyezett.
Vettel majdnem megelőzte Räikkönent a célegyenesben, de nem akart kockáztatni egy koccanást, majd mindketten megelőzték az esőgumikon küszködő Magnussent.
Veszélyesen engedhették ki a monacói pilótát a bokszból a kerékcsere után, Grosjeannak hatalmasat kellett fékeznie, hogy elkerülje a balesetet.
Magnussent közben kihívták intermediate gumiért, a 16. helyen folytatja.
A brit pilóta kihasználja, hogy az élen ő lát a legjobban, 1:29.022-vel diktálja a tempót. 2,8 másodperc az előnye Bottas előtt.
Hamilton mérnöke azt mondta, hogy az 1-es kanyarban hamarosan erősödhet az eső, Bottas viszont jelentette, hogy elég gyorsan kezd felszáradni a pálya. Ez a belső kamerás felvétel alapján kicsit optimistának tűnik.
A monacói pilóta kishíján megpördült, miután a bokszbejárat melletti kanyarban gázt adott a kerékvetőn, és alig tudta megfogni az autót, de szépen mentette a helyzetet.
Visszaesett a német pilóta tempója, kezd lemaradni Räikkönen mögött a 7. helyen, és Sainz közelít hozzá. Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője szerint Vettel olaszul a turbóról beszélgetett.
A csapat viszont pénzbüntetést kap, így a vétlen versenyzőt nem büntetik a sportfelügyelők, és haladhat tovább a 4. helyen.
Ennél nyilvánvalóbb műszaki hibát nehéz összehozni, hatalmas füstfelhőt eregetve romlott el a Renault. Az ausztrál pilóta a hajtűkanyar előtt került bajba, néhány száz méterrel később állt félre.
A Ferrari a VSC-fázist kihasználva egy új intermediate szettet szerelt a Ferrarira, így tesznek Hülkenberggel is. Amint visszaért a Ferrari a pályára, véget ért a VSC-fázis.
Folytatódik a verseny, Hamilton 4,5 másodperces előnnyel vezet, Bottast szorosan üldözi Verstappen és Leclerc megtartotta a 4. helyet, de a hátránya 20 másodpercre nőtt. Engedik a DRS használatát.
A holland pilóta túl gyorsan próbálta meg bevenni a hajtűkanyart, és elkezdett keresztben csúszni, így ismét 1,5 másodperces hátrányba került a Mercedes mögött.
1:27.697-tel az övé a leggyorsabb kör, bő 3 másodpercet vert Hamiltonra az előző körben. Verstappent türelemre intik.
A Ferrari pilótája 6 másodpercre van Verstappentől, ezzel az ütemmel 3 körön belül támadhat a 2-3. helyért.
A McLaren pilótája a célegyenes előtt csúszott ki a nagyon vizes bukótérbe, de vissza tudott jönni, igaz, csak a 14. helyre, Norris mögé. Ez ma nem a McLaren napja.
Még mindig 1,2 másodpercet ver Verstappenre, de ő is küszködik azzal, hogy kezd nagyon felszáradni a pálya. A stadionban esőt várnak, ezzel ismét megtáltosodhat, mert a többiek abroncsai már nagyon kopottak.
Verstappen 4 másodperces előnnyel megy Leclerc előtt, az AWS előrejelzése szerint 7 kör kell a támadáshoz, de ezt az eső is felülírhatja.
Magnussen autójára lágy gumikat szereltek, pont akkor, amikor elkezd esni az eső. Valószínűleg megpróbálnak bármit, ami esetleg kompenzálhatja a verseny elején elkövetett taktikai hibájukat.
A holland pilóta gyakran megközelíti a Mercedest, de igazán támadni nem tud egyelőre. Leclerc hátránya még mindig 3,3 másodperc.
A Ferrarinál is úgy döntöttek, hogy slick gumikkal kell folytatni a versenyt, lágyakat szereltek fel. Magnussen középen már egyéni legjobb szektoridőt futott.
Az ötszörös világbajnok már 8,5 másodperccel vezet, közben a Red Bullnál serényen pakolják a gumikat, majd kihívták kereket cserélni Verstappent.
A Red Bullnál arra számítanak, hogy hosszabb ideig nem fog annyira esni, hogy a slickkel gond legyen. A holland pilóta kifelé nagyon küszködik a tapadással, Leclerc kicsúszott a bokszbejárat mellett, de folytatja.
Kapóra jött a Mercedesnek, hogy Verstappen megpördült a stadionban, nagy szerencsével folytatni tudja a versenyt, de Bottas így lélegzetvételnyi előnyhöz jut.
A brit pilóta megállt az egyik megnyitásnál, műszaki hibának tűnik, a Ferrari ezt az alkalmat is rögtön kihasználja Leclerc lágy gumikat kap.
Hidraulikus hibának tűnik Norris kiesése.
Ennyi jó taktikai húzása máskor fél évig sincs a Ferrarinak, másodszor is kihasználták a VSC-fázist arra, hogy a normálisnál jóval kisebb időveszteséggel kihívják Leclerc-t a bokszba. Lágy gumikat kapott, és Bottas előtt 7,5 másodperces előnnyel feljött a 2. helyre.
A brit pilóta pont akkor állt ki a bokszba, amikor véget ért a VSC fázis, Leclerc viszont szinte azonnal összetörte az autóját, és jön újra a Safety Car.
Vettelt azonnal kihívták a bokszba, intermediate gumit kapott, Hamilton is kicsúszott, letörte az első szárnyát, ezért ő is kiállt a bokszba, de a szerelőknek nem volt idejük előkészülni, ezért nagyon elhúzódik a javítás. Hamilton intermediate gumikat kap, de nagyon visszaesik.
A finn pilóta közepes slickekkel beragadt a Safety Car mögé, utolérte a mezőny, majd kihívták kereket cserélni, és csak a 3. helyre jött vissza Verstappen és Hülkenberg mögé.
A sorrend: Verstappen, Hülkenberg, Bottas, Albon, Hamilton, Sainz, Räikkönen, Vettel
A brit pilóta a terelőbóját a rossz oldalról kerülte meg, amikor a kicsúszása után gyorsan a bokszba hajtott új első szárnyért. Korábban az jelent meg a kijelzőn, hogy a sportfelügyelők feljegyezték az esetet, de végül meg is vizsgálják.
Folytatódik immáron a szezon 10,5. futama a 21-ből, Verstappen vezet Hülkenberg és Bottas előtt az esős Hockenheimringen.
A Mercedes pilótája keményen támadja Alex Albont, de a Toro Rosso versenyzője egyelőre tartja magát. Hamilton közben 5 másodperces időbüntetést is kapott a bokszutcai behajtása miatt.
A holland pilóta egyelőre szárnyal, 2 kör alatt 5,4 másodperces előnyt autózott ki Hülkenberg előtt, miközben Hamilton beragadt Albon mögé.
A sportfelügyelők azért vizsgálják a Mercedes pilótáját, mert szerintük szükségtelenül lassan vezetett a Safety Car mögött. Bottas közben üldözi Hülkenberget, de nem a stadionban lemaradt.
Bottas a hajtűkanyarban kíméletlenül megelőzte Hülkenberget, akit Hamilton is a célkeresztjébe vett, de Verstappen közben 8,5 másodpercre elszakadt az élen.
A Mercedes pilótája technikailag feljött a 3. helyre, de Hülkenberg egyelőre még mindig előtte van, mert Hamilton 5 másodperces időbüntetést kapott.
A német pilótának az előző etap nem jött ki túl jól az elkopó intermediate majd a lágy gumi miatt, de biztos, hogy van valami más gondja is, mert nem jó a tempója. Pár pontot menthet, de Gaslyt kellene feltartania.
Noha Bottas már mehet utána, Verstappen a leggyorsabb kört futotta, és már majdnem 10 másodperc az előnye. Räikkönen is kicsúszott az utolsó két kanyar között, és visszaesett a 9. helyre, ezzel Vettel már a 7. helyen halad.
Hülkenberg ma sem lesz dobogós, összetörte a Renault-t ugyanott, ahol Leclerc is. Megpróbált kijönni a kavicságyból, de nem járt sikerrel.
A holland pilótánál is kihasználták, hogy lelassították a mezőnyt, új intermediate gumikat szereltek az autójára, és visszajött az élre. Az előnye elveszett, de jobb állapotú gumikon mehet tovább, és Hamiltonnak még nagyobb bajt okozhat az időbüntetése. Vettel is kapott új intereket, a 10. helyre jött vissza.
Mérnöke viszont mondta neki, hogy akkor le kellene tölteni az 5 másodperces büntetést, így több autó is megelőzné őket. A szerelők elpakolták a gumikat.
Jelezte mérnökének, hogy az abroncsai "nincsenek kifejezetten jó állapotban", erre Peter Bonnington azt felelte, hogy megnézik, mit tehetnek, majd azt mondták neki, hogy a körülötte lévő autók hasonló helyzetben vannak.
Verstappen azt mondta, vannak száraz részei a pályának, de máshol eléggé csúszós az aszfalt.
Hülkenberg eléggé elnyűtten beszélget a szerelőivel.
Bottasnak azt mondták, az a legjobb esélye, ha a rajtnál megfogja Verstappent, de a holland pilóta gumielőnyben van, és ezt kihasználva el is húzott a Mercedestől.
A német pilóta ezzel feljött a 8. helyre a kerékcseréje után, Hamiltonnak védekeznie kell Albonnal és Sainzcal szemben, ezzel lemaradt Bottas mögött.
Lágy gumikkal folytatják a versenyt, ezzel Hamilton vezet Räikkönen előtt, akit Vettel keményen támad. Giovinazzi, Stroll, Verstappen, Russel, Kvjat, Bottas, Sainz a pontszerzők sorrendje.
A Mercedes pilótáját is kihívták az élről, de a büntetése miatt visszaesik a szintén kereket cserélő Räikkönen és Vettel mögé, csak a 12. helyen folytatja a versenyt!
A kanadai pilótát viszont Verstappen gyorsan megelőzte, és visszavette a vezetést, a 3. helyen Kvjat megy, és a leggyorsabb kört is ő futotta, már lágy gumikkal.
A holland pilóta kezd elszakadni Strolltól, az egyetlen komolyabb ellenfele Bottas lehet, de a Mercedes pilótája csak a 4. helyen megy, a hátránya már 9,7 másodperc. Hamilton csak a 12. helyezett, 24 másodperces lemaradással.
A válasz viszonylag egyszerű, az 5 másodperces büntetés miatt esett vissza, mivel a Safety Car után a mezőny még nem szakadt szét. Mérnöke egyelőre annyit mondott, hogy később erre visszatérnek.
A leggyorsabb kör Antonio Giovinazzié, közben Danyiil Kvjat a hajtűkanyarnál megelőzte Lance Strollt, és próbál elmenekülni a 4. helyen érkező Valtteri Bottastól.
A német pilóta 1:17.590-et ért el, a 7. helyen üldözi Albont, de csak 7 másodpercre van a 3. helyezett Strolltól. Hamilton továbbra is a 12. helyen megy, pillanatnyilag nem pontszerző.
Az 1-es kanyart próbálta túl nagy tempóval bevenni, piruettezett egyet, koccant a fallal, de tudja folytatni a versenyt, így azonban már csak a két Williams van mögötte.
Új lágy szettel megy tovább, de 38 másodpercre van a pontszerzéstől, 10 köre maradt. Bottas közben támadja Strollt a 3. helyért.
A kanadai pilóta most sokat segít Kvjatnak, hogy a 2. helyezett lehessen, az orosz ellenfele már 3 másodperccel megy előtte, miközben Bottas továbbra sem tudja megelőzni őt. Vettel a 6. helyen kezd felzárkózni.
Úgy tűnik, nem lesz Mercedes a Német Nagydíj dobogóján, Hamilton egyelőre csak az utolsó, Bottas pedig összetöri az autóját ugyanott, ahol Hamilton pár körrel ezelőtt megpördült, de megúszta.
Nehéz már nyilvántartani, de Hamiltont megint kihívták a bokszba, így továbbra is az utolsó helyezett, de új gumikon küzdhet a pontszerzésért. A 14. helyen megy, a 10. pozícióért adnának neki pontot.
A Ferrari tempója ma nem kiemelkedő (a leggyorsabb kör valószínűleg gumielőnynek köszönhető), de ismét összerázódik a mezőny, és egy Racing Pointot és egy McLarent kellene megelőznie a dobogós hely megszerzéséhez.
A Mercedes pilótájának két Williamst, egy Haast és egy Alfa Romeót kell megelőznie a pontszerzéshez, bár Magnussen is kapott új gumikat. 5 köre maradt.
Ez már tényleg a hajrá, 5 kör van hátra. Verstappen vezet Kvjat, Stroll, Sainz és Vettel előtt.
A német pilóta hozza a kötelezőt, a hajtűkanyarban megelőzte Sainzot, és feljött a 4. helyre. 1 másodpercre van Strolltól, de DRS-t még nem lehet használni.
A Ferrari versenyzője csak megközelíteni tudta ellenfelét a hajtűkanyar előtt, de a következő körben valószínűleg jobb esélye lesz. Hamilton megelőzte Russellt.
A német pilóta feljött a 3. helyre az utolsó kockából rajtolva, és még az sem kizárt, hogy elkapja Kvjatot. Gasly kiesik a versenyből, miután nekiment Albonnak.
A DRS sokat segít a Ferrari versenyzőjének, Strollt és Kvjatot is simán megelőzte, ezzel feljött a 2. helyre, Verstappen mögé. A holland pilóta előnye ugyanakkor megnyugtató az utolsó kör előtt.
Verstappen az idén második győzelmét szerzi, a nap hőse viszont a 20. kockából előretörő Vettel, aki a 2. helyre hozta be a Ferrarit. Szintén nagy meglepetés Danyiil Kvjat 3. helye, és Lance Stroll 4. pozíciója is Carlos Sainz, Alex Albon, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean és Kevin Magnussen előtt.
A két Mercedes nem szerzett pontot a Német Nagydíjon.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval!