(dpa) - The drivers fight for the best position moments after the start of the 2004 San Marino Grand Prix in Imola, Italy, 25 April 2004. In front Jenson Button (R, Team BAR-Honda) followed by Michael Schumacher (L, Team Ferrari), Ralf Schumacher (C, Team BMW-Williams) and Juan Pablo Montoya (background, R, Team BMW-Williams).
Vágólapra másolva!
Imolában legutóbb 2006-ban rendeztek Forma-1-es futamot, azóta Monza az egyedüli verseny Olaszországban, a San Marinói Nagydíjnak otthont adó pálya az Olasz Nagydíj szerződésének meghosszabbítás után azonban szeretne visszakerülni a versenynaptárba.
Az idei Olasz Nagydíj előtt jelentették be, hogy a monzai pálya 2024 végéig meghosszabbította szerződését az F1-gyel, még legalább 5 évig lesz tehát verseny Itáliában. Igen ám, de volt idő, amikor nem az volt a kérdés, hogy lesz-e, hanem az, hogy mennyi. Legutóbb 2006-ban fordult elő, hogy kétszer is ellátogatott Olaszországba a száguldó cirkusz mezőnye, Imolában San Marinói Nagydíj néven rendeztek versenyt, azóta azonban kizárólag Monza képviselte az olaszokat. Az imolai pálya elnöke szerint a jövőben ez változhat, szeretnék ugyanis visszacsábítani a Forma-1-et a miniállamba.
Imolában eddig 26 F1-es futamot rendeztek, volt olyan is, amikor ott tartották az Olasz Nagydíjat, nagyrészt azonban a San Marinói Nagydíjnak adott otthon a pálya, amely
jelenleg is első osztályú FIA-minősítéssel rendelkezik, lehetne tehát rajta F1-es versenyt rendezni.
A 2007-ben módosított vonalvezetésből kikerült a célegyenes előtti sikán, a Variante Bassa, a Rivazza után tehát igen hosszú egyenes vezet a Tamburellóig, jó előzési lehetőséget kínálva. Az újabb projekt a kiszolgáló létesítmények felújítása és kibővítése, a pálya által kiadott közlemény szerint „készek elfogadni a kihívást" arra vonatkozóan, hogy visszavigyék a Forma-1-et Imolába.
Az olasz autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani által végzett munka, amellyel Olaszországban tartotta a Forma-1-et, újra megnyithatja a lehetőséget, még a mi történelmi versenypályánknak is, hogy a vörös autók és az egész cirkusz visszatérjen ide
– nyilatkozta Uberto Selvatico Estense, a pálya elnöke. – Ennek eléréséhez elengedhetetlen a regionális és városi intézmények teljes támogatása, miként az Monza és Mugello esetében is megvan."
Noha az imolai közlemény a többek között a gyorsaságimotoros-világbajnokságot is vendégül látó mugellói pályát is említi,
a Forma-1-es futamot még soha nem rendező helyszínnek rövid távon nincsenek olyan tervei, hogy fogadja a száguldó cirkusz mezőnyét.
A pálya kedden tett közzé egy gazdasági tanulmányt, amely alapján az éves tevékenysége 130 millió euróval járul hozzá a környék gazdaságához, egy korábbi tanulmány szerint pedig több mint 1000 munkahelyet teremtett a város körzetében és Toszkánában.
Paolo Poli, a mugellói pálya igazgatója azt ugyanakkor nem zárta ki, hogy a Ferrari tulajdonában levő aszfaltcsík hosszabb távú tervei között szerepelhet F1-es futam rendezése.
Az elsődleges cél, hogy megújítsuk a szerződésünket a MotoGP-vel, öt éven belül azonban elgondolkozunk azon, hogy Toszkánába hozzuk a Forma-1-et
– nyilatkozta az olasz Ansa hírügynökségnek. – Ehhez szükség van országos szintű együttműködésre, miként azt Monza esetében is látjuk. Fontos észben tartani, hogy más olasz pályákkal ellentétben Mugellót nem az állam működteti. 2006 és 2016 között a Ferrari rengeteget invesztált abba, hogy növelje az infrastruktúránk minőségét és az itt dolgozók professzionalizmusát azért, hogy ügyfeleinek világszerte magas színvonalat nyújthasson."