A szurkolók szavazatai alapján Lando Norris lett a Belga Nagydíjon a nap versenyzője. A McLaren újonca vélhetően némi szimpátiát váltott ki azzal a szurkolókból, hogy az utolsó körben esett ki, remek rajtja mellett ez hozhatta meg neki az elismerést. Norrist technikai hiba fosztotta meg pályafutása eddigi legjobb eredményétől, valamint a McLaren idei legjobb helyezésének beállításától, ennek ellenére a 19 esztendős brit pilóta igyekezett pozitívumokat találni saját és csapata teljesítményében, valamint a szombati tragikus események tükrében rávilágított arra, hogy egy kiesés miatt most nem szomorkodhatnak.
Nem várhatta túl kedvező előjelekkel a McLaren a Belga Nagydíjat, először fordult elő ugyanis a májusi Spanyol Nagydíj óta, hogy egyik papajaszínű autó sem jutott be a Q3-ba, Carlos Sainz ráadásul már az időmérő első szakaszában kiesett. A spanyol technikai hiba miatt a futamon sem jutott messzire, a csapatnak azonban így is ott volt Norris,
aki remek rajtott vett, és kihasználva az első kanyarban történt lökdösődést, a 11. helyről az ötödikre jött előre.
Ezt a pozíciót ezután végig tartotta, az utolsó előtti kör végén azonban lerobbant alatta a McLaren, éppen, hogy át tudott vele gurulni a célvonalon, így technikailag az utolsó körben esett ki. „Az utolsó kör kezdete előtt minden rosszra fordult, az utolsó sikán előtt elkezdett elszállni az erő a motorból, bekapcsolt a lefulladásgátló, a versenyemnek pedig vége volt – összegzett az újonc pilóta, aki ezután Anthoine Hubert F2-es futamon történt halálos balesetére utalva kijelentette, nem szomorkodhatnak egy puszta kiesés miatt. – Nyilván ez csalódástkeltő, sok pontot buktunk el,
nagyon jó eredménytől estünk el, ami egyben az idei legjobb helyezésem is lett volna, ugyanakkor más emberek rosszabb helyzetben vannak mint én és a csapat,
úgyhogy bár csalódottak vagyunk, szerintem nem lehetünk boldogtalanok a jelenlegi helyzetünkkel."
Az első kört leszámítva Norris kimaradt a csetepatéból, a tempóját menedzselve végig az ötödik helyen haladt, és bár nem csatázott a futam alatt, azért így sem csak unottan autókázott. „Bizonyos szempontból eseménytelen futamunk volt, de így is meg kellett csinálnunk a bokszkiállást, sok mindent kellett ellenőrzés alatt tartani, az üzemanyagot és hasonlókat, úgyhogy
így is figyelnem kellett erre-arra, nem ülhettem csak az autóban és vezethettem körbe-körbe. Ezek a dolgok tartottak éberen, egy kör azonban hiányzott."
Miután egyetértett azzal, hogy valószínűleg ez volt karrierje legszerencsétlenebb futama, pozitívumként emelte ki, hogy sok helyet javított az első kanyarban, mivel elmondása szerint ez mostanáig a gyengepontjának számított. „A szezon eddigi részében nem voltam túl jó a versenyek első köreiben, az egyik dolog, amin javítanom kellett a nyári szünetben, az első körök első és második kanyarjában kialakuló helyzetek kezelése. Hat autót előztem meg az első kanyarban, úgyhogy most nagyon jól ment. Ezután Grosjean mögöttem volt néhány körig, de amint elkezdtem nyomni neki, nagyon jó volt a tempónk, minden simán alakult."