A Mercedes az elmúlt bő egy évben többször aratott bravúros győzelmet hátrányból indulva, és a Belga Nagydíjon sem sokkal maradt le egy újabb ilyenről. Lewis Hamilton a 2., Valtteri Bottas a 3. helyen ért célba, megelőzték Sebastian Vettelt, holott az előzetes esélyek és az időmérő végeredménye alapján kettős Ferrari-diadal nézett ki.
Ebből kis híján szimpla sem lett, Charles Leclerc azonban megőrizte az 1. helyet, miután Hamilton teljesen felzárkózott a nyakába az utolsó körökben. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Skynak nyilatkozva úgy érezte, ha két körrel tovább tart a verseny, összejöhetett volna az előzés.
"Számunkra ez nem volt kedvező pálya, hiányzott a jó végsebesség az egyenesekben.
Ha ez kármentésnek számít, nagyon boldogok lehetünk
– mondta. Ugyanakkor nem tagadta, hogy a stáb nem végzett tökéletes munkát. Hamilton a bokszkiállásnál is vesztett egy másodpercet Leclerc-rel szemben.
"Talán 1-2 körrel elkéstünk Lewis kerékcseréjével. Az optimális időzítés ennyivel korábban lett volna, de utólag könnyű okosnak lenni" – közölte Wolff, aki szerint "biztos volt hatása" a végkimenetelre annak, hogy Hamilton néhány körre beragadt Vettel mögé, mielőtt megelőzte.
Ez a 32. körben történt. A brit ekkor 6-7 másodpercre követte Leclerc-t, majd a 37. körben begyújtotta a rakétákat, és a közepes keveréken fokozatosan ledarálta a hátrányt, a célvonalnál már 1 másodpercen belülre került.
Abszolút mindent beleadtam – nyilatkozta. – Nehéz verseny volt, a Ferrarik szerintem egyszerűen túl gyorsnak bizonyultak az egyenesekben, és nem tudtunk lépést tartani velük."
A 44-es általában a szerencseszámom, de ma kellett volna még néhány kör.
A 3. helyen befutó Bottas most sem tartotta a lépést Hamiltonnal, és leginkább annak örülhetett, hogy a balesetet szenvedő Max Verstappentől 22 pontra meglógott. "A lágy gumin kezdetben kicsit lassabbak voltunk, az etap végén viszont talán már jobbak. A közepes keveréken azonban nagyon erős tempót mentünk, keményen nyomtam és közelítettem Lewishoz és a Ferrarikhoz, a vége felé viszont gyengültek a gumik és az utolsó 5-6 körben látható volt, hogy ebben a pozícióban érek célba, úgyhogy kíméltük a motort a következő versenyekre" – értékelt a finn.