Egy teljes szezonnal egyenértékű verseny, vagyis 21 futam után megszakadt Max Verstappen pontszerző sorozata, miután baleset miatt feladta a Belga Nagydíjat. Ezelőtt a 2018-as Magyar Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy pont nélkül távozott a helyszínről, akkor a Renault erőforrás adta fel a szolgálatot az autójában.
A spái futamot Verstappen az 5. helyről kezdte, de a körülötte induló autóknál gyengébben rajtolt. Ezt az első kanyarban próbálta kompenzálni, és rövid féktávval a 6. helyről kezdő Kimi Räikkönen mellé ért. Az Alfa Romeo és a betonfal mögött nem maradt elég hely a holland versenyzőnek, így ütközött Räikkönennel, majd a futómű sérülése miatt a következő kanyarban a falnak ütközött.
„Gyengén rajtoltam, és nem is tudom, hogy ennek mi az oka, meg kell vizsgálnunk – mondta a Sky Sportsnak. – Később fékeztem, mint az előttem haladó autók. Kimi nem számított arra, hogy én még mellette vagyok, ezért összeértünk. Nem szoktam meg ezt az érzést, de a versenyzésben az ilyesmi előfordul. A jövő hét sem lesz a legjobb a számunkra, de megpróbáljuk a legtöbbet kihozni belőle.”
Räikkönen autója rövid időre a levegőbe emelkedett, és ez hátrébb is koccanásokat okozott, de nem alakult ki súlyos helyzet, a veterán pilóta is folytatni tudta a versenyt.
Az Alfa Romeo pilótája a Ziggo Sportnak azt mondta, csak akkor látta ellenfelét, amikor ő már két keréken haladt, szerinte nem tudott volna másként helyezkedni, mert lassítania kellett az előtte haladó Valtteri Bottas miatt. A finn versenyző szerint kár a kialakult helyzet miatt, mert egyébként jó autója lett volna a futamra.
Verstappen kiesése után úgy tűnt, hogy a Red Bull teljesen lenullázhatja a versenyt, mert újdonsült csapattársa, Alex Albon eleinte komótosan haladt. A thai pilóta motorcsere miatt csak a mezőny sűrűjéből indulhatott közepes keverékű gumikkal, ezért a verseny első felében beragadt, de a kerékcserék után egészen az 5. helyig jutott, ezzel hozta a reálisan elérhető legjobb eredményt.
Albonnak szerencséje is volt, mert az addigi 5. helyezett Lando Norris az utolsó körben kiesett, ő pedig a Kemmel-egyenesben félig a füvön megelőzte Sergio Pérezt.
Az akció miatt később beidézték őt és ellenfelét a sportfelügyelők, mert felmerült, hogy Pérez leszorította Albont a pályáról, de végül a kemény versenyzés támogatása érdekében nem osztottak ki büntetést. A Red Bull pilótája a Sky Sportsnak elmondta, az volt a kulcs, hogy használhassa a DRS-t, ezért nem akarta túl korán megelőzni a Racing Pointot. „Jó móka volt, utána nevettünk rajta” – mondta.