Méltatlan volt az F1-hez az időmérő végi paródia

Forma-1, Olasz Nagydíj
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 07: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 and Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Renault Sport Formula One Team RS19 lead the field on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 07, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A sportfelügyelők kivizsgálták a monzai időmérő végi helyezkedési játszmát, aminek következtében minden résztvevő pilóta keresztbe tett egymásnak. Toto Wolff szerint ez méltatlan volt a Forma-1-hez, Lance Stroll komédiának nevezte, Lewis Hamilton veszélyesnek látta.

Korábban sosem látott jelenetekhez vezetett az, hogy a monzai időmérő legvégén minden állva maradt versenyző megpróbált az értékes szélárnyékhoz hozzájutni. Ez Monzában különösen sokat, több tizedmásodpercet számít, nem véletlen, hogy a Q3 végén mindegyik pilóta megpróbálta elkerülni, hogy első legyen a sorban, hiszen aki erre a sorsra jut, jelentős hátrányba kerül.

A versenyirányítás előzetesen figyelmeztetést adott ki, hogy senki se próbáljon meg szándékosan túl lassan menni, az utolsó perc mégis arról szólt, hogy a kilenc autó összetömörült (Kimi Räikkönen számára korábban véget ért a Q3 baleset miatt), majd amikor szorítani kezdett az idő, előzgetni kezdték egymást. A nagy taktikázás közepette csak Carlos Sainz ért fel időben a rajtvonalhoz, a többiek lemaradtak az utolsó kísérlet lehetőségéről a javításra.

"Őrület volt, ahogy mindenki lassított és helyezkedett – nyilatkozta Lewis Hamilton.

Főnöke, Toto Wolff inkább a történtek kínos voltára helyezte a hangsúlyt. "Mindenki idiótának tűnt – jelentette ki a Sky Sportsnak. – Ez nem volt méltó a Forma-1-hez."

A Red Bull pilótája, Alexander Albon hasonlóan vélekedett. "Biztos kicsit hülyén nézett ki a képernyőn. Az autóban ülve az volt."

Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Ferrari, szurkolók
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Ferrari, Leclerc
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Ferrari, Leclerc
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Gasly, Toro Rosso
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Gasly Toro Rosso
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Grosjean, Haas
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Louis Camilleri, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Didier Drogba, Olasz Nagydíj
Forma-1, Jean Alesi, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Olasz Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Olasz Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Olasz Nagydíj, szombat, Vettel, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Olasz Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj
Forma-1, Olasz Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Olasz Nagydíj, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Valtteri Bottas

Korábban, például idén is előfordult már, hogy valaki nem ért fel időben a rajtvonalhoz egy kör megkezdésére a kvalifikáción, de ilyen tömeges blamát még nem láttunk.

Az FIA vizsgálatot indított az ügyben,

és Nico Hülkenberget is beidézték, amiért látszólag ok nélkül levágta az első sikánt a bokszból kijövet.

Ő ezzel indította el a lavinát, mivel nem akart a mozdony lenni a vonatban. "Hülkenberg játszadozott, levágta a sikánt, és próbált maga elé helyezni, de nem kaptam be a csalit" – nyilatkozta az őt követő Lance Stroll, aki "komédiának" nevezte az eseményeket. Hülkenberg azzal védekezett, hogy túlságosan a tükörbe merült, ezért hibázott, és hozzátette, a szélárnyék Monzában fél másodpercet is érhet egy körben.

Az ominózus sikánlevágás azonban csak a kezdet volt, a kör első felében mindenki lassított, nehogy szélárnyék nélkül maradva a boly élére kerüljön, ám a mezőny kifutott az időből.

Hülkenberget végül nem szankcionálták a levágás miatt, egy megrovást ellenben kapott, Sainz-cal és Stroll-lal egyetemben, mert hármójukat találta vétkesnek az FIA a torlódásban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!