Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Singapore,
#16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing), 2209.2019 | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Max Verstappent is meglepte a Ferrari semmiből jött jó szereplése a Szingapúri Nagydíjon, ugyanakkor saját csapata esetében is tapasztalt furcsa dolgokat az Oroszországban csapattársa és a két Toro Rosso-pilóta mellett szintén rajtbüntetést kapó holland.
Lépéshátrányból kezdi a Red Bull az Orosz Nagydíj hétvégéjét, ugyanis mind Max Verstappen, mind Alex Albon autójába új belső égésű motort szerelnek.
Mivel ez már az ötödik új erőforrásuk lesz, csak öt helyes hátrasorolást kapnak, miként a toro rossós Pierre Gasly is, akinek autójába szintén új egységet szerelnek be.
Ennél rosszabbul járt Danyiil Kvjat, akinek más ütemben használódnak el az erőforráselemei, ezért csapata úgy döntött, hogy mindet kicseréli, az orosz így a rajtrács végéről kezdheti csak meg hazai futamát.
Annak tükrében, hogy a Honda három versennyel ezelőtt, a Belga Nagydíjon vetette be a négyes specifikációjú motorját, korainak tűnhet a csere, az orosz futamot azonban a japán verseny követi, a hazai nagydíjnak a Honda pedig szeretne mind a négy autóban viszonylag friss erőforrással nekivágni. A japánok erőforrásainak megbízhatósága az idén sokkal jobb volt a korábbiaknál, az agresszív fejlesztési ütemük miatt azonban így is
várhatóan kettővel több belső égésű motorral fogják csak tudni végigcsinálni a szezont, mint a Mercedes és a Ferrari.
Ami az oroszországi versenyt illeti, Verstappen szerint jó döntés most cserélni, Szocsiban ugyanis lehet előzni, miként azt ő tavaly, a mezőny végéről indulva megmutatta. „Úgy gondoltuk, hogy miért ne? Nem hiszem, hogy nagyon hátráltatni fog minket a csere, mivel már nem kell a rajtrács végére mennünk, csak öt helyet veszítünk – nyilatkozta az Orosz Nagydíj csütörtökjén. – Szerintem ezért döntöttünk mellette.
Tavaly a mezőny végéről indultunk, az előzés pedig nem volt nehéz. Talán az idén valamivel versenyképesebbek a küzépcsapatok, de szerintem rendben lesz a dolog.
Lehet, hogy veszítünk egy kis időt az élmezőnnyel szemben, de reálisan nézve így is, úgy is a negyedik-ötödik helyre kvalifikálnánk magunkat, úgyhogy ez nem változtat sokat."
Verstappent megkérdezték arról is, hogy mi a véleménye a Ferrari hirtelen jött szingapúri feltámadásáról.
Az előző versenyen a vártnál gyengébben szereplő holland furcsának nevezte a vörösök jó formáját és azt, ahogyan olykor az erőviszonyok alakulnak.
„Ha az év elejét valamint a Magyar Nagydíjat nézzük, akkor, igen [meglepett] – mondta a Ferrariról. – Azonban ha az eddigi szingapúri versenyeket nézzük, látszik, hogy mindig versenyképesek voltak.
Akkora motorerővel, ami nekik van, könnyebb gyorsnak lenni, ugyanakkor ott van az is, hogy akkor Monzában egy másodperccel kellett volna mindenki előtt legyenek, de nem voltak.
Úgyhogy agyon furcsa az, ahogy néha alakulnak a dolgok. Monzában azt hittük, hogy nagyon szenvedni fogunk, közben ugyanolyan időmérőm lehetett volna, mint Szingapúrban. Kissé fura, hogy mi ment jól Monzában és mi romlott el Szingapúrban."