A szabadedzések alapján optimisták lehettek a Red Bullnál az Olasz Nagydíj időmérőjére, mert bár tudni lehetett, hogy Max Verstappent a rajtrács végére fogják sorolni, a Honda-erőforrás mutatott némi fejlődést. A kvalifikáció azonban nagyon balszerencsésen alakult mindkét pilótának.
Verstappen kétszer is kigurult a garázsból, mégsem tudott mért időt autózni: először Sergio Pérez lerobbant autója miatt volt piros zászló, majd az újraindítás után motorhiba lépett fel a holland versenyző kocsijában.
„Miután megkezdtem a körömet, a 2-es kanyar kijáratánál erőt vesztettem – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Nem ugyanaz a probléma lépett fel, mint Spában, de nyilvánvalóan ez sem örömteli. A versenyen viszont más motorüzemmódokat használunk majd, azt illetően magabiztos vagyok, hogy minden rendben lesz."
Verstappen elmondta, hogy holnap jó eredményre számít, de Monzában ezt nem lesz olyan könnyű elérni. „Természetesen megpróbálunk minél előrébb végezni, de ez nem lesz annyira egyszerű – jelentette ki. – Ezen a pályán több csapat is versenyképes, nincsenek akkora különbségek, mint máshol. Azért jó lenne az első ötben végezni."
A Honda a vizsgálata során megállapította, hogy amikor a kerekek durván kipörögtek egy rázókövön áthajtva, a megemelkedő fordulatszám miatt a motor biztonsági üzemmódba kapcsolt és az egyik FIA-s rendszer is leszabályozta az erőforrást.
Albon a Q1-et és a Q2-t is sikeresen abszolválta annak ellenére, hogy az első szakaszban pályaelhagyás miatt megfosztották az egyik körétől. A thai versenyző szerint mindez azért történt, mert akkor még kereste a határokat.
„Nem olyan nehéz ezt betartani. A Q1-ben és a Q2-ben még mindenki próbálja megtalálni a határokat, hogy az utolsó szakaszból minél többet hozzanak ki – magyarázta. – A kanyarban pedig nyilván el kell venni a gázt, szóval ez így teljesen rendben van."
A balszerencsés végjáték miatt Albon elől fog rajtolni a két Renault és Carlos Sainz is. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner kiemelte, hogy az autó egyébként jó tempót mutatott.
A szektoridők alapján Alex 5. lenne a rajtrácson, esetleg 4.
Ez ígéretes – mondta. – A motorral jó irányba haladunk, és a futamon ütőképesebbek lehetünk."