MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during practice for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen nem örül, hogy mindenképp a mezőny végéről kell rajtolni az Olasz Nagydíjon, Alex Albon pedig elmagyarázta, hogy miért volt teljesen fehér a sisakja az első szabadedzésen.
A monzai második szabadedzés alapján úgy néz ki, hogy a Honda motorfejlesztései révén a Red Bull előre tudott lépni, Verstappen csupán 372 ezreddel autózott lassabbat Charles Leclerc idejénél, ráadásul csapattársa sem volt nagyon messze tőle. A holland pilóta az Olasz Nagydíjra kapta meg a Honda 4-es specifikációjú motorját, így vasárnap a mezőny végéről fog rajtolni, ami kicsit bosszantja, ugyanakkor örül, hogy a mai napon minden rendben zajlott.
Galéria: Beköszöntött az ősz az Olasz Nagydíj hétvégéjén - Galéria
1/53
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during practice for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2019 in Monza, Italy. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
„Jó a tempónk, elégedett vagyok az autóval – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak a szabadedzés után. – Annak is örülök, hogy minden simán ment.
Nyilván bosszant egy kicsit, hogy holnap nem úgy vágok neki az időmérőnek, ahogy szeretnék, de a futamra koncentrálok"
– utalt a büntetésre. Verstappentől megkérdezték, hogy fogja-e segíteni csapattársát az időmérőn, mire elmondta, hogy erről még nem esett szó a csapaton belül.
Az első szabadedzésen egy sima, fehér Arai sisakot használó Alex Albon 611 ezredmásodperccel maradt el Leclerc idejétől. A thai pilóta szintén elégedett volt a kocsival, szerinte egyre inkább utolérik riválisaikat. „Meglátjuk, hogy mit hoz a holnap, de az első tapasztalatok pozitívak voltak – jelentette ki. – Az autó egyensúlya egész jó. Folyamatosan csökkentjük a lemaradásunkat."
Albon korábban a Bell sisakját használta, a második tréningre visszaváltott erre a fejvédőre. Az Arai-teszt hátterében az áll, hogy
Adrian Newey, a Red Bull főtervezője évek óta ehhez a gyártóhoz igazítja az autó aerodinamikáját, ezért az istálló mindenkori versenyzői is Araival mennek.
Verstappen az idei szezonra ugyan Schuberthre váltott, ennek azonban kényelmi okai voltak. „Elég későn született meg a döntés – nyilatkozta Albon arról, hogy Monzában új sisakot próbált ki. –
Remélhetőleg holnapra megkapjuk a teljesen kifestett változatot is. Meg akartuk nézni, hogy a váltás javítja-e a rádiózást és persze magát az aerodinamikai teljesítményt."
Albonnak egyelőre nincsenek kényelmi gondjai, szerinte minden fejvédő majdnem ugyanolyan. „Nem éreztem nagy változást – mondta. – Manapság a sisakgyártóknak szigorú szabályokat kell követniük, ezért nincsen túl nagy különbség."