BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 27: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 crashes during qualifying for the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on April 27, 2019 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Charles Leclerc elmondta, az Azeri Nagydíj időmérő edzése jelentette számára a fordulópontot,, onnantól kezdve változtatott a hozzáállásán. Lando Norris pedig beismerte, rendszeresen követ el hibákat a kvalifikáción, ami nagyon bosszantja a fiatal versenyzőt.
Kevés rutinjuk ellenére Charles Leclerc és Lando Norris is jobban áll egyelőre a csapattársánál az időmérős összevetésben. A monacói versenyzőnek az idény elején többször akadtak gondjai szombat délutánok során, de ezt viszonylag hamar sikerült orvosolnia. A McLaren pilótája úgy véli, neki is megvan a kellő tempója, de kisebb rontások rendszeresen hátráltatják a jó eredmény elérésében.
A szezon első hét időmérő edzésén Leclerc hatszor kikapott Sebastian Vetteltől, azonban a Francia Nagydíjtól kezdve sorozatban kilenc alkalommal megverte csapattársát. A monacói pilótának a bakui időmérő után kellett változtatnia a kvalifikációhoz való hozzáállásán, azóta viszont az autó jobb teljesítményének köszönhetően javultak az eredményei.
„Kilenc vagy tíz futammal ezelőtt jelentős mértékben változtattam a szokásaimon – nyilatkozta a Racefans-nek még a Japán Nagydíj hétvégéje alatt. – A nyári szünet óta azonban nem emlékszem semmi különösre, viszont a csapat egyre jobb lett. Jelen pillanatban ugyanabba az irányba haladunk, és ez úgy látszik, kifizetődő számunkra.”
Leclerchez hasonlóan Norris is jobban teljesít csapattársánál az időmérőkön. A McLaren újonca 9:8-ra vezet Carlos Sainz-cal szemben, azonban a legutóbbi négy alkalommal a spanyol pilóta végzett előrébb. A brit pilóta ugyancsak őszintén beszélt szombat délutáni teljesítményéről.
"Rendszeresen követek el hibákat, ami borzasztóan idegesít – nyilatkozta Szuzukában. – Ezek apró bakik, mint például alulkormányzottság, vagy a kanyarcsúcspont elhibázása. Tisztában vagyok az időmérő jelentőségével, és tudom, hogy képes lennék jobban teljesíteni, de valamiért nem jön össze, amikor kellene.”
A Japán Nagydíj időmérő edzésén Sainz a 7., míg Norris a 8. pozícióban végzett. A brit versenyző szerint a szezon egyik legerősebb körén volt, egészen a legvégéig.
A Q3-ra változtatni szoktunk a beállításokon, ami legutóbb azt eredményezte, hogy a Q3-ban futott második köröm az idény egyik legjobbja lehetett volna
– jelentette ki. – Az utolsó sikán második felében azonban rosszul érintettem a rázókövet, emiatt a kigyorsítás sem sikerült jól. Nagyon ideges voltam, mert addig a pontig remekül alakult a kör.”