A Ferrari a tavalyi szezon óta kimagaslik a mezőnyből a motorerő terén, az idénre pedig nemhogy csökkentették volna a lemaradásukat az ellenfelek, hanem a vörösök léptek meg még jobban. Természetesen a riválisok folyamatosan próbálnak rájönni, hogy mi állhat a Scuderia fölénye mögött, még ha erről nem is hajlandóak beszélni a sajtónak. Az Autosport értesülései szerint
több csapat most a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) fordult azért, hogy tisztázást kérjen a Ferrari motorjának általuk vélt részleteiről.
Az eljárás, hogy egy csapat kikéri az FIA véleményét valamilyen technikai kérdésben, teljesen hétköznapi, sokszor azonban arra is használják ezt a lehetőséget az istállók, hogy ezáltal kapjanak tisztább képet a riválisok által használt megoldásokról. Az FIA nem adhatja ki a Ferrari titkait, viszont az ellenfelek ötleteinek szabályosnak vagy szabálytalannak minősítése így is közelebb viheti a többi csapatot ahhoz, hogy mi lapul az SF90-es motorborítása alatt.
Az egyik csapat egy magasrangú beosztottja az Autosportnak nyilatkozva nevetségesnek nevezte a fölényt, amelyet a Ferrari legújabb, hármas specifikációjú, becslések szerint egyes pályákon 0,8 másodpercercet a konyhára hozó erőforrása jelent, és amely a nyári szünet óta ötből öt pole pozíciót és három futamgyőzelmhet hozott a Scuderiának.
Az egyik elmélet szerint a Ferrari olajat használ az intercoolerben úgy, hogy abból egy kis mennyiség bekerül az égési folymatba, rövid időre jókora erőtöbbletet biztosítva a motornak.
A riválisok úgy gondolják, hogy a Ferrari az egyedüli csapat, amely ezt a módszert használja. Az intercoolerben levő olaj egyébként nem tiltott, a szabály viszont kimondja, hogy
az üzemanyag kivételével semmilyen folyadék rejtett párologtatását nem lehet szándékosan felhasználni az égési folyamatban.
A brit szaklap szerint legalább egy rivális úgy gondolja, hogy részben innen ered a Ferrari időmérős fölénye, ezért szeretne tisztázást kérni az FIA-tól arra vonatkozóan, hogy megengedett-e ilyesmi. Egy másik csapat a már tavaly is több ízben támadott és górcső alá vett energia-visszanyerő rendszerről érdeklődik a Nemzetközi Automobil Szövetségnél. Eddig egyik felvetésre sem érkezett válasz.
Az Autosport megkereste az FIA-t a jelenlegi kérdésben, és azt a választ kapta, hogy folyamatosan figyelemmel követik az erőforrások szabályosságát, valamint
óvást eddig egyetlen csapat sem nyújtott be az ügyben.
A csapatok aggódnak amiatt, hogy nem kaptak választ a kérdéseikre, ami többek szerint Charlie Whiting márciusban bekövetkezett tragikus halálának következménye is, a néhai versenyigazgató ideje alatt ugyanis bevett gyakorlat volt a formális és kevésbé formális érdeklődés technikai kérdésekben azért, hogy megtudják a szabályozó testület álláspontját a szabályok szürke zónáival kapcsolatban. Ez lehetővé tette, hogy óvás nélkül rendezzenek bizonyos kérdéseket ahelyett, hogy a hivatalos panasszal csak elmélyítsék a konfliktust a riválisokkal szemben. Az FIA ezzel szemben Whiting halála óta inkább arra törekszik, hogy amennyiben valaki szabálytalanságra gyanakszik, óvást nyújtson be.