Szinte észrevétlen maradt egy furcsaság a Japán Nagydíj végén, nevezetesen az, hogy az utolsó körben Pierre Gaslyval ütköző, és a versenyt a kettes kanyar bukóterében befejező Sergio Pérezt a kilencedik helyen rangsorolták a végelszámolásnál, ami elsőre lehetetlennek tűnik, hiszen a mexikóit az összes vele azonos körben levő pilótának meg kellett volna előznie, ami azt jelenti, hogy normális esetben a 17. helyen végez. Csakhogy a tavalyi Kanadai Nagydíjhoz hasonlóan ezúttal is megtörtént az a blama, hogy a kelleténél egy körrel hamarabb intették le a versenyt.
A 2018-as montreali versenyen Winnie Harlow modell tévedésből egy körrel korábban lengette meg a kockás zászlót, ennek következtében vezette be az FIA, hogy ma már a zászló mellett LED-panelekkel is jelzik a futam végét. Szuzukában ez a megoldás is befuccsolt,
a célegyenesben elhelyezett jelzésen ugyanis már az 52. kör végén megjelent a kockás zászló,
így hiába teljesítették az 53. kört is, a szabályok szerint az eggyel korábbi kör végi állást kell végeredményként tekinteni.
„Ha a verseny végét jelentő jelzés bármilyen okból kifolyólag azelőtt megjelenik, hogy a vezető autó teljesíti az előírt körszámot, vagy lejár az előre meghatározott futamidő, a versenyt befejezettnek kell nyilvánítani, amikor a vezető autó utolsó alkalommal szelte át a célvonalat a jelzés előtt" – áll a sportszabályzat ide vonatkozó pontjában.
Péreznek ez volt a szerencséje, Gaslyval ugyanis már az 53. körben ütközött össze, így megtarthatta a 9. helyét,
miközben Nico Hülkenberg visszaeset a tizedik, Lance Stroll pedig a 11. pozícióba, a kanadai tehát mégsem szerzett pontot. Az FIA vizsgálatot indít az ügyben, mivel egyelőre nem tudják, hogy miért lépett életbe a verseny végét jelentő jelzés.
Pérez szükségtelennek és hülyeségnek nevezte, amit szerinte Gasly csinált és elmondta, hogy a franciának több kellett volna hagynia neki, ahogy azt ő tette korábban Daniel Ricciardo ellen. A felügyelők egyiküket sem találták nagyobb részben vétkesnek, mint a másikat, ezért nem büntettek.