Nagyinterjút adott a Racefansnek az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke, Frédéric Vasseur, és egyéb témák mellett méltatta a névadó autógyárat, mert a szerepvállalásuk révén sikerült stabilizálni az istálló működését. A francia szakember kifejtette, a két évvel ezelőtti állapothoz képest sokkal jobb helyzetben vannak, de a pletykák szerint a háttérben közel sem ennyire rózsás a helyzet, és elképzelhető, hogy az együttműködés nem fog sokáig tartani.
Az Alfa Romeo Racinget működtető Sauber két évvel ezelőtt a konstruktőri világbajnokság utolsó, 10. helyén végzett mindössze 5 pontot szerezve, folyamatos anyagi problémáik voltak, és ez különböző botrányokhoz is vezetett. A tulajdonosok végül elköszöntek Monisha Kaltenborn csapatfőnöktől és Vasseurt szerződtették a helyére, azóta
az istálló minden téren előrelépett, ami nagyban köszönhető a megnövekedett szponzori bevételeknek.
„Mindannyian sokat tettünk azért, hogy a támogatóktól kapott összeg jelentősen emelkedjen – nyilatkozta Vasseur. – Továbbá az eredményeink is javultak, és a tulajdonosok is egyre nagyobb forgalmat generálnak, ami szintén pozitív hatással van a bevételeinkre. 2017-hez képest óriási lépést tettünk előre, és ha ezt folytatni tudjuk, már jó helyzetben vagyunk.”
Vasseur egyik első lépése volt, hogy megszakította az elődje által kezdeményezett tárgyalásokat a Hondával és a Ferrari erőforrásainál maradt, majd a néhai Sergio Marchionnéval együttműködve komoly szponzori együttműködésbe kezdett az Alfa Romeóval, ami az idén már kiterjed a névhasználatra is, de a svájci istálló ettől még lényegében a Sauber maradt.
Ez egy névadó szponzorációs szerződés, ami például a labdarúgásban bevett szokás. Az autó típusát pedig továbbra is C betűvel jelöljük”
– utalt ezzel arra, hogy a kocsit tradicionálisan az alapító Peter Sauber feleségéről, Christianéról nevezik el, ez alól csak a BMW-s korszak volt kivétel.
Vasseur pozitív hangvételű nyilatkozata ellenére nem biztos, hogy a háttérben minden rendben van a felek között. Az interjút jegyző Dieter Rencken arról számolt be, hogy a francia szakember csak hallgatott, amikor az Orosz Nagydíjon felvetette neki, hogy 2021 után az Alfa Romeo elhagyhatja a csapatot, és a riporter ebből arra következtetett, hogy az értesülés helytálló.
A Japán Nagydíj után Joe Saward szakblogger is arról írt, hogy az együttműködés aligha fog 2020-nál tovább tartani, ami elsősorban az Alfa kedvezőtlen piaci helyzetének tudható be. Amennyiben a pletykák igaznak bizonyulnak, a Saubernek egy másik, hasonló szintű szponzort kell találnia, ellenkező esetben a tulajdonosoknak kell finanszírozni a működést.
Az esetleges elválás az Alfától várhatóan nem befolyásolja a motorszállító kilétét, a svájci istálló minden bizonnyal a jövőben is Ferrari-erőforrásokkal fog versenyezni. Vasseur kijelentette, házon belül egyelőre még nem esett szó erről a kérdésről, de nem látja okát a váltásnak.
„Nyilvánvalóan óriási jelentősége van, de erről még nem beszéltünk – mondta. – Később persze meg fogjuk tenni, de jelenleg nincs értelme a váltáson gondolkoznunk.”
A Ferrari mellett reálisan csupán a Renault neve merül fel, mint alternatíva. A Hondánál leszögezték, momentán nincs kapacitásuk harmadik csapat ellátására, a Mercedes erőforrásait pedig 2021-től négy csapat fogja használni. Utóbbi annak ellenére sem jöhet szóba, hogy Vasseur és Toto Wolff rendkívül jó viszonyt ápolnak egymással.
Teljesen lényegtelen, hogy barátok vagyunk-e vagy sem
– vélekedett a francia szakember. – Minden vállalat életében van egy pont, amikor eléri a kapacitása maximumát. A gyárban nem fognak tudni egy nap alatt 36 órányi munkát elvégezni csak azért, mert mi barátok vagyunk.”