Egy spanyol-monacói hátterű társulás nemrég jelezte, hogy 2021-től beszállna a Forma-1-be. Az FIA és az F1 jogtulajdonosa ugyan tagadta, hogy bárkivel is folytatnának tárgyalást, de a hírek szerint az istálló már kiszemelte a két pilótát is, akikkel meg szeretnék kezdeni F1-es szereplésüket. Közülük az egyik Pascal Wehrlein, aki már rendelkezik tapasztalattal a száguldó cirkuszban.
Wehrlein 2016-ban és 2017-ben összesen 40 versenyhétvégén vett részt a Manor, majd a Sauber színeiben a Mercedes támogatottjaként. Utóbbi szezonban kizárólag ő szerzett pontot a csapatnak, ennek ellenére a Ferrari protezsáltja, Charles Leclerc az ő helyére érkezett, míg Marcus Ericsson maradt a svájci istállónál.
A német versenyző 2018-ban visszatért a DTM-be, ősszel pedig a Formula E-ben szereplő Mahindra csapatába szerződött. Az idei évre a Ferrari leigazolta fejlesztőpilótának. A 25. születésnapját öt nappal ezelőtt ünneplő versenyző szerint még nem időszerű a 2021-es visszatérését firtatni, de hozzátette, minden lehetőségre nyitott.
Még nem foglalkozom a 2021-es idénnyel, egyelőre 2020-ra koncentrálok
– nyilatkozta az Autosportnak. – Persze mindenre nyitott vagyok, de egyelőre korai még erről beszélni.”
Wehrlein pályafutását a Monaco Increase Management egyengeti, aminek az alapítója az a Salvatore Gandolfo, aki a projekt mögött álló Campos Racing társtulajdonosa. A német versenyző számára az ő és Adrian Campos neve sem idegen.
„Természetesen jól ismerem Adrian Campost, hiszen hosszú ideje partnere a Mahindrának. A monacói srácok pedig a menedzsmentem tagjai, úgyhogy velük közeli kapcsolatban állok” – tette hozzá.
Wehrlein legjobb F1-es eredménye a 2017-es Spanyol Nagydíjon elért 8. hely volt, továbbá kétszer végzett a 10. pozícióban. Ezzel szemben a Formula E-ben folyamatosan pontot tud szerezni, sőt, a santiagói futamon a 2. helyen ért célba. A német pilóta örül, hogy az élmezőnyben küzdhet.
„Élveztem a Forma-1-et, de mégsem volt ugyanaz, mint versenyeket nyerni – mutatott rá. – A Sauberrel elért 8., és a Manorban szerzett 10. helyezésem is nagy eredmény volt, de sokkal jobb érzés futamgyőzelmekért küzdeni. Szóval boldog vagyok a Formula E-ben, hatalmas kiváltságnak érzem, hogy az élmezőnyben harcolhatok.”
Wehrlein a 2019-2020-as idényben még biztosan a Mahindránál marad, csapattársa pedig egy másik korábbi F1-pilóta, Jérôme d'Ambrosio lesz. Az indiai istálló csapatfőnöke, Dilbagh Gill elmondta, a német pilótával hosszú távra terveznek, de nem fognak az útjába állni, ha el szeretne menni.
„Pascal a következő szezonban a mi pilótánk lesz – jelentette ki. Utána nem fogjuk megakadályozni, hogy a Forma-1-be szerződjön, amennyiben lehetősége lesz rá. Anno Felix [Rosenqvistet] is elengedtük az IndyCarba, Pascallal is hasonlóan fogunk eljárni.”