NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: A general view of the starting grid during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Könnyen lehet, hogy a 2021-es szezontól ismét 22 autó állhat fel az F1-es futamok rajtrácsára, a Racefans ugyanis úgy tudja, hogy egy új istálló szállna be a száguldó cirkuszba.
Legutóbb a 2016-os szezonban fordult elő, hogy teljesen új csapat csatlakozott a Forma-1-hez a Haas-istálló személyében, a Manor azév végi csődje óta változatlan a száguldó cirkusz mezőnye. A Racefans értesülései szerint a 2021-es szezontól azonban ismét 22 autósra bővülhet a paletta, a portál ugyanis egy titokzatos új istállóról számolt be, amely a beszállást tervezi a királykategóriába.
A Panthera Team Asia F1 névre hallgató alakulat az idei év elején jött létre, társalapítója a sportautó-világbajnokságban induló SMP Racing és BR Engineering korábbi igazgatója, Benjamin Durand.
A sajtóértesülések szerint az istálló már meg is kezdte a működését egy Silverstone melletti ideiglenes bázison, és több pozíciót is betöltött már szakemberekkel, technikai igazgatóval és sportigazgatóval is rendelkezik,
néhány jövőbeni alkalmazottja azonban jelenleg még szerződés alatt áll más F1-es csapatokkal.
A gárda aerodinamikai főnöke az a Tim Milne, aki korábban a Renault-nál, a Hondánál, a Super Agurinál, a Toyotánál, a Caterhamnél, valamint a Manornál is megfordult a száguldó cirkuszban, utoljára utóbbi csapat 2017-es, az istálló csődje miatt pályára soha nem lépő autóján dolgozott. A csapathoz közel álló források szerint a Panthera már előszerződéseket is kötött több beszállítóval, valamint
a Haas által alkalmazott modellt szeretné követni, azaz amit csak a szabályok engednek, más csapattól vásárolna.
Nehézséget jelenthet a csapatnak, hogy a 2021-es technikai szabályokat előreláthatólag csak októberben fogják elfogadni, az erre vonatkozó előírások is csak akkor körvonalazódnak.
A Racefans úgy tudja, hogy a Panthera eddig nem kereste meg a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy beadja a jelentkezését a 2021-es szezonra, ahogyan az FIA sem adott zöld jelzést új csapatoknak a beszállásra, várhatóan az új szabályok elfogadása után fog kiírni egy erre vonatkozó tendert.