Hamilton szó szerint kikészült a huplis texasi aszfalttól

Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 in the pits before posting the fastest time in the second practice session for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas in Austin, Texas on November 01, 2019. (Photo by Mark RALSTON / AFP)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton az autójával elégedett volt az USA Nagydíj első edzésnapja után, a tavalyi verseny óta hihetetlenül egyenetlenné váló aszfalttal azonban már kevésbé, fizikai rosszullétre panaszkodott a két szabadedzés között.

Az USA Nagydíj pénteki második szabadedzése alapján Lewis Hamilton várhatja a legjobb helyzetből a hétvége folytatását, hiszen nemcsak, hogy az első helyen végzett, még a hosszú etapokon is az ő tempója volt a legjobb, ami igencsak biztató neki és a csapatnak a versenyre nézve. Ezzel együtt nem volt teljesen sima napja (a szó szoros értelmében véve sem) az ötszörös világbajnoknak, a tavalyi verseny óta rendkívül huplissá váló austini pálya ugyanis megkeserítette az életét.

Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj, helikopter
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Esteban Ocon, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari

Hamilton sosem tartozott azok közé a versenyzők közé, akik megijedtek egy pár útegyenetlenségtől, a Hungaroring esetében például pont a Mercedes versenyzője fejtette ki pár éve, hogy jobban tetszett neki, amikor még huplisabb volt a mogyoródi aszfaltcsík. Most is elmondta, hogy alapvetően nincs baja ezzel,

Austinban azonban már akkora bukkanók alakultak ki a pályán, hogy az első edzésen szó szerint rosszul lett a folyamatos ütődésektől.

„Toronymagasan ez a leghuplisabb pálya, amin valaha vezettem, meg is fájdult a fejem – nyilatkozta a nap végén. – El kell mondanom, hogy az emberek megértsék, a bukkanók olykor nem rossz dolgok, mert karakteressé tesznek egy pályát, nem vagyok rajongója a teljesen sima pályáknak, itt azonban komoly bukkanók vannak. A gond, hogy a Forma-1-es autók felfüggesztése merev, ezért a fenék és a gerinc nyeli el ezeket az erőket.

A másik Mercedest vezető Bottas sem tapasztalt még ekkora bukkanókat egyetlen pályán sem. „Nagyon huplis, még soha nem vezettem ennyire huplis pályán, egyes helyeken ráadásul elég kemények a bukkanók, egyértelműen megérezzük. Remélhetőleg az autók meg fognak tudni birkózni vele, de mindenkinek ugyanolyan, úgyhogy ez van" – nyilatkozta a finn.

Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, USA Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, USA Nagydíj, helikopter
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, USA Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault, USA Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Williams Racing, Red Bull Racing, USA Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, USA Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Danyiil Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Esteban Ocon, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari

Ami a teljesítményt illeti, Hamilton első helyet érő gyorskörében a Robert Kubica által adott szélárnyéknak is volt szerepe,

a hosszú etapokon futott nagyon erős tempó viszont már csakis az ötszörös világbajnok érdeme, aki nem is panaszkodott.

„Imádom ezt a pályát, a múltban passzolt hozzám, az autó pedig elég jó volt ma. Persze van még miben fejlődni – mondta Hamilton, akivel ellentétben Bottas már szenvedett, ami a csapattársától kapott 8 tizedes lemaradáson is meglátszott. – Kicsit szenvedtem a második edzésen, nem éreztem úgy, hogy minden rendben lett volna, rengeteg időt veszítettem az egyenesben, ezt ki kell vizsgálnunk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!