Az USA Nagydíj előtti csütörtökön az F1 bejelentette, hogy a Motorsport Világtanács egyhangú döntéssel elfogadta a száguldó cirkusz 2021-es szabálycsomagját, amely a Forma-1 fenntarthatóbbá tétele mellett a mezőny kiegyenlítésére és az izgalmasabb futamok elhozására is hivatott. Az FIA hivatalos pénteki sajtótájékoztatóján résztvevő csapatfőnökök mind egyetértettek abban, hogy ez lesz a helyes út a sportágnak, miként abban is, hogy várhatóak még módosítások, a Williams, a McLaren és a Toro Rosso csapatfőnöke ugyanakkor figyelmeztetett, hogy a topcsapatok előnye 2021-re aligha fog eltűnni.
Az új szabályok elfogadása a Motorsport Világtanács feladata volt, amelynek tagja a Ferrari is, így azt eddig is lehetett tudni, hogy a vörösök is a 2021-es regulák mellett voksoltak. „Mi is mellette szavaztunk. Úgy gondoljuk, hogy ez a megfelelő pillanat megszakítani a folytonosságot a sportágunk érdekében, amelynek fenntarthatónak kell lennie, ezzel mindannyian tisztában vagyunk” – nyilatkozta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, majd hozzátette, amivel az összes jelenlévő csapatfőnök egyetértett, hogy ahogy elkezdik a munkát a 2021-es autókon, úgy fognak felmerülni a kérdések, amelyeket orvosolni kell.
Még mindig sok mindenen kell dolgozni, nem mondanám, hogy bármi is kőbe van vésve."
Binottót megkérdezték a Ferrari vétójogáról is, amellyel a vörösök nem éltek, de megtehették volna. „Mivel mellette szavaztunk, boldogak vagyunk az új szabályokkal, vagy ha nem is boldogak, legalább meggyőződésünk, hogy ez a helyes irány. Hogy a múltban fontolóra vettük-e a vétót? Nekünk fontosabb volt, hogy együttműködjünk az FIA-val és az F1-gyel, hogy október végére a legjobb szabálycsomagot bocsáthassuk szavazásra, erre koncentráltunk."
Az új reguláknak fontos része a Forma-1 történetében először alkalmazandó költségplafon, az istállók költségvetését (több kivétellel) 2021-től évi 175 millió dollárban maximalizálták. Ez azt jelenti, hogy jövőre még annyit költhetnek, amennyit akarnak,
a 2021-es autók kifejlesztésénél tehát nagy előnyben lesznek a mostani topcsapatok, akik ebben az időszakban ugyanúgy ki fogják használni, hogy jóval nagyobb költségvetésből gazdálkodnak,
„Jelenleg nehéz elkapni őket, a Ferrari és a Mercedes fantasztikus versenycsapatok, borzasztóan sok erőforrással” – mondta Zak Brown, a McLaren ügyvezetője.
Nagy költekezés várható 2020-ban, aminek hatása lesz 2021-re. Azonban ha valaki előnybe is kerül, a stabilitás idővel összébb hozza a dolgokat.
A Ferrari és a Mercedes nagyszerű helyzetben van, mindannyian próbálunk felzárkózni, ez pedig időbe fog telni."
Claire Williams, a Williams istálló helyettes csapatfőnöke szintén bízik abban, hogy miként az lenni szokott, az állandóság ki fogja egyenlíteni az erőviszonyokat, a 2021-es szabályok ugyanis legalább 5 évig változatlanok lesznek. Azt ugyanakkor ő is elismerte, hogy
a kisebb csapatoknak nehéz dolga lesz eleinte, éppen ezért lett volna kedvezőbb, ha már jövőre bevezetik a költségplafont.
„Jelenleg nagyon nehéz összeegyeztetni a jövő évi programot a 2021-essel, ugyanakkor azt mondanám, hogy ez még mindig a kisebbik rossz. Megpróbáltuk elérni a stratégiai munkacsoportban, hogy hozzák előrébb a költségplafont, hogy a nagyobb csapatoknak ne kelljen elkölteni mindazt a pénzt jövőre, ez egyértelműen bónusz lenne. Hihetetlenül nehéz lesz."
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója szerint felesleges aggódni amiatt, hogy nagy előnybe kerülnek a topcsapatok, mivel a CFD és a szélcsatorna használata már jövőre is jelentős mértékben korlátozva lesz, Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke azonban ennek ellenére úgy véli, hogy a most élen levő hármas így is jó pozícióban lesz, és valójában
a költségplafon csak 2022-től lesz hatással a Forma-1-re.
„Világos, hogy a topcsapatoknak előnyük van, fel fogják használni nemcsak a következőt, hanem már az idei évet is a 2021-es autójuk fejlesztésére. Teljesítményelőnyben lesznek 2021-ben, a költségplafon valójában csak 2022-től fogja éreztetni a hatását, 2021 nehéz lesz. Ezt viszont már egyébként is megvitattuk" – zárta rövidre mondandóját Tost.