A Red Bullnál közben pirosra tapsolhatták a tenyerüket: Max Verstappen a győzelmével a 3. helyről várhatja a szezonzárót, az idény közben lefokozott Pierre Gasly ironikus módon a márka gyengébbik autóját képviselve vehetett részt először F1-es díjátadón, ahogy a családból kivált Carlos Sainz is először fért be a legjobb három közé (a McLarennel), igaz, a pódiumceremónián nem, csak később, a csapatával közösen állt dobogóra, hiszen Hamilton utólagos büntetésével örökölte meg a 3. helyet. Egyedül Alexander Albon szomorkodhat, akit a világbajnok kilökött, és megfosztott a dobogós élménytől.
A verseny alapvetően két nagy egységre tagolódott, amelyeket a biztonsági autó első bevetése választott el az 54. körben.
Addig két különböző „szinten" harcolt a Red Bull, a Mercedes és a Ferrari egy-egy pilótával, utána azonban minden különbség eltűnt a pályán, a két csoport összeállt, és a gumik jelentették az adut.
1. Ugrás az ismeretlenbe (verseny előtt és közben)
Ezúttal különösen nagy szerepük volt az abroncsoknak, amit bizonyít, hogy összesen 45 bokszkiállás történt, száraz időben a legtöbb az idei szezonban. Az időveszteség szempontjából olcsó kerékcseréket kínáló Safety Car dobott valamelyest a számon, de a megjelenéséig is volt már 33; ennél többre csak három futamon került sor 2019-ben.
A fokozott terhelés az időjárás és a vonalvezetés kombinációjából adódott: egyrészt a nagydíjhétvégén korábban közel sem volt ennyire meleg, 45 °C körüli az aszfalthőmérséklet, másrészt a viszonylag durvább interlagosi burkolat az intenzív kigyorsításokkal és több nyújtott kanyarjával alaposan megnyúzza az abroncsokat. A Pirelli minden szempontból (összterhelés, oldalterhelés, aszfaltérdesség) közepesnek vagy a gumikra az átlagnál jelentősebb terhelést rovónak tartja a pályát, nem véletlen, hogy a kínálatból a három legkeményebb gumifajtát szállították ide.
A viselkedésükről nem sok releváns információt lehetett gyűjteni a futamra a borús időben rendezett pénteki, és a nem ennyire meleg szombati edzéseken,
a csapatok tehát ha nem is vakon, de homályos vázlattal készülhettek a 71 körre, aligha meglepő, hogy különböző döntéseket hoztak.