Lewis Hamilton a harmadik helyen fejezte be a Brazil Nagydíjat, miután az utolsó előtti körben nekiment Alex Albonnak, és hiába előzte meg a kipördülő Red Bullt, Pierre Gasly a Toro Rossóval közben elment mellette. A felügyelők már a leintés előtt közölték, hogy vizsgálni fogják a hatszoros világbajnok és a Red Bull újoncának csörtéjét, döntést azonban csak azután hoztak, hogy lezajlott a pódiumceremónia, a dobogóra így még Hamilton állhatott fel Carlos Sainz helyett, akinek így nem adatott meg, hogy életében először pezsgőzzön F1-es pódiumon.
Noha visszacsinálni már nem lehet a történteket – Sainz élete első dobogós helyezését csak utólag tudta megünnepelni a csapattal, amire azt mondta, kárpótolta azért, hogy nem lehetett ott a díjátadón –
Michael Masi versenyigazgató szerint akkor sem csinálnának semmit másként a felügyelők, akik egy órával a leintés után büntették meg Hamiltont, és vették el tőle a harmadik helyet.
„Azzal, hogy a verseny utolsó szakaszában történt az ütközés, valamint későn jött be a Safety Car, úgy döntöttek [hogy utólag vizsgálják ki az esetet], mert nagyon közel volt már a futam vége" – nyilatkozta Masi.
Noha a múltban többször is történt már olyan, hogy egy versenyzőt nem engedtek fel a dobogóra, mint például Max Verstappent a 2016-os Mexikói, valamint a 2017-es USA Nagydíj után,
akkor olyan vétségért büntettek, amelynél nem volt szükség a versenyzők meghallgatására.
Ez volt a helyzet például az idei Mexikói Nagydíj utolsó kanyarjában történt ütközésnél is, amikor a felügyelőknek kevesebb, mint 10 percre volt szükségük, hogy elmeszeljék Danyiil Kvjatot Nico Hülkenberg kigolyózásáért, mivel akkor sem akarták hallani a pilóták verzióját.
Hamilton és Albon esetében azonban szükségét érezték, hogy behívják az érintetteket, noha előbbi már az autóból kiszállva, Rubens Barrichellónak nyilatkozva elismerte, hogy az ő hibája volt az ütközés. Hamilton aztán el sem ment a felügyelőkhöz, mert a meghallgatás időpontja előtt a Mercedes csapatmenedzsere meglátogatta a testületet, és átadta az üzenetet, hogy Hamilton elismeri a hibáját.
Amikor egy csapat eljön hozzánk és azt mondja, »hibát követtünk el«, akkor ez egy nagyon egyszerű vizsgálatot eredményez"
– mondta Masi. Ezután a vizsgálat már hamar lezajlott, de így is túl későn ahhoz, hogy Sainz felállhasson a dobogóra.
A versenyigazgató tisztában van vele, hogy szerencsésebb azokat a versenyzőket látni a dobogón, akik valóban ott is végeztek, de a „22-es csapdájának" nevezte az ehhez hasonló helyzeteket.
Más kérdés, hogy amennyiben Sainz felállt volna a dobogóra, azt sem lehetett volna kőbe vésett végeredménynek venni,
a McLaren spanyoljának helyezése ugyanis sokáig azért forgott veszélyben, mert dupla sárga jelzés alatt használta az állítható hátsó szárnyat, végül azonban nem büntették meg.