Szokatlan baleset történt az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzésén, amikor Valtteri Bottas nekiment Romain Grosjean autójának. Az ütközés a futamon jellemző versenybaleset lenne, tét nélküli tréningeken azonban nem jellemző, hogy a pilóták ilyen helyzetben összeakadnak.
A félreértést az okozta, hogy Bottas a szélárnyékban a szokásosnál is nagyobb tempóelőnybe került, mert Grosjean energia-visszanyerő rendszere elkezdett visszatáplálni az egyenes végén. Ráadásul, a finn pilóta a Haastól enyhén jobbra haladt és csak azután húzódott be balra, a belső ívre, hogy a francia versenyző kétszer is belenézett a tükörbe.
A helyzet eredménye egy hangos csattanás lett. Mindkét autó vissza tudott térni a bokszba, Bottast pár perccel később új első szárnnyal ki is engedték a pályára, de a leintés után észrevették, hogy valamilyen folyadék szivárog belőle. Grosjean az utolsó 12 percben már nem tért vissza, egyebek mellett padlólemezt is cserélni kellett az autóján.
Ez balszerencsés, nagyon sok a sérülés a Haas autóján és a miénken is
– sajnálkozott Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. – Valtteri néhány körrel azelőtt megelőzte ott [Pierre] Gaslyt. Ez mindig… Én amúgy egyáltalán nem is értem, hogy miért kell körökön keresztül mindenkinek mindenkit feltartani. Valtteri bizonyosan nagyon messziről érkezett, ezért szerintem a felelősség nagyrésze a miénk.”
Wolff egyetértett azzal, hogy a visszatáplálás miatt felvillanó lámpák is előzésre sarkallhatták Bottast: „Sokkal gyorsabbak voltunk, és talán azt gondolta, hogy ezt Grosjean is észrevette, és nyitva hagyja az ajtót.” Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője úgy vélte, Bottas nagy bizalmat szavazott Grosjeannak, aki valószínűleg nem láthatta a messziről támadó ellenfelét.
A sportfelügyelők megrovásban részesítették a finn pilótát, ez az első figyelmeztetése az idén.
„Valtteri vállalta a felelősséget az ütközés miatt és elismerte, hogy sikertelen előzési kísérlet volt, ami balesethez vezetett” – áll a sportfelügyelők állásfoglalásában. Bottas a vasárnapi futamot az utolsó helyről kezdi, miután a brazíliai motorhiba után a Mercedesnél kénytelenek voltak több erőforrás-elemet is kicserélni.
Az esetet rádión elmagyarázták Hamiltonnak is, aki Grosjean neve hallatán csak annyit mondott, „kitalálhattam volna”, de a francia pilóta a számos vezetői hibája mellett ezúttal kevésbé volt vétkes. A Haas versenyzője az edzés után elárulta, azért is kellemetlen a baleset, mert a téli teszten használt padlólemezzel akart versenyezni, az viszont megsérült az ütközés miatt és nincs belőle tartalék.
„Valtteri bocsánatot kért, és azt mondta, ’nézd, az utolsó helyről indulok vasárnap, úgyhogy előzési manővereket próbálgatok, ez talán túl messze volt’. Nem számítottam arra, hogy ilyen távolról fog támadni, aztán a holtteremben volt, nem tudtam ajtót nyitni neki. Szerintem az ő hibája volt, bocsánatot kért, előfordul az ilyesmi.”
A balesettől eltekintve Bottas egy körön mindkét edzés során gyorsabbnak bizonyult Hamiltonnál. Ezt elsőre az új fejlesztésű erőforrása is indokolná, de a brit pilóta szerint inkább az az oka, hogy az utolsó két nagydíjhétvégén kísérletezni kezdett a beállításokkal, és ezek egyelőre nem válnak be, mert kiszámíthatatlanabbá tették a Mercedest, így ő is nehezebben talált rá a ritmusra.
„Mindenképpen remélem, hogy ki tudok hozni ebből valamit, bevetve néhány olyan eszközt, amit nem nagyon használtam az év során, mert eddig nem igazán váltak be. Most meglátom, hogy működésre tudom-e bírni. Ez már a jövő évi előkészületek része. Noha a jövő évi autó más lesz, így is akadnak dolgok, amiket hasznosítani tudok. Most mindent fenntartásokkal kezelek” – mondta.