Vettel: Verstappen viselkedése nem volt profihoz méltó

Forma-1, Sebastian Vettel, Max Verstappen, USA Nagydíj
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 02: Second place qualifier Sebastian Vettel of Germany and Ferrari talks with third place qualifier Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in parc ferme during qualifying for the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 02, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel is elmondta a véleményét arról, hogy Max Verstappen az USA Nagydíj után csalónak titulálta a Ferrarit. A négyszeres világbajnok sem volt elragadtatva a nyilatkozattól, ugyanakkor igyekezett nyomatékosítani, hogy felőle mindenki azt mond, amit csak akar.

A Brazil Nagydíj csütörtöki sajtónapján ismért előkerült Max Verstappen USA Nagydíj után tett nyilatkozata, amelyben „csalónak" titulálta a Ferrarit. A holland pilóta azért mondta ezt, mert szerinte a vörösök austini visszaesése a Red Bull kérésére az FIA által kiadott technikai direktívára vezethető vissza, amelyben az üzemanyag-átfolyásra vonatkozó szabályokat pontosították.

Austinban kisebb háború alakult ki a Red Bull és a Ferrari között a verseny után, Mattia Binotto csapatfőnök perrel fenyegette meg Christian Hornert, Charles Leclerc pedig értetlenül állt Verstappen szavai előtt. Sebastian Vettel akkor nem akarta kommentálni a holland nyilatkozatát, Brazíliában azonban végül ő is megtette ezt, és bár igyekezett diplomatikus maradni, azért elmondta, nem tartja okos dolognak, hogy Verstappen ilyesmit mondott.

Vettelnek is megvan a véleménye Verstappen nyilatkozatáról Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

„Mindenki szabadon mondhat, amit akar, ha az a véleménye, de nyilván mi más állásponton vagyunk – jelentette ki Vettel Interlagosban. – Ha nekünk van a legerősebb motorunk – nem ismerem a többi gyártó adatait – akkor az nagyszerű teljesítmény a részünkről, a motorrészlegünktől. Az elmúlt öt évben a Mercedesnek volt a legerősebb a motorja, pár hónapja azonban mi vagyunk elöl, ez pedig remélhetőleg így marad a következő öt évre, engem pedig nem érdekel, hogy mások mit mondanak vagy gondolnak."

Vettelből végül csak sikerült kihúzni, hogy mit gondol Verstappen szavairól, ő pedig kénytelen-kelletlen elmondta a véleményét, láthatóan nem akart belemenni egy sajtón keresztül zajló adok-kapokba. „Szerintem senki nem vette magára [Verstappen nyilatkozatát] a mi csapatunkban, de

Azt is látom, hogy titeket (az újságírók - a szerk.) valószínűleg az érdekel, hogy reagáljak erre. Engem azonban ez nem érdekel azon túl, hogy elmondom, hogy részünkről a legjobb válasz valószínűleg az, hogy visszatérünk a normális kerékvágásba."

Forma-1, Brazil Nagydíj, Albon, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Ricciardo, Renault
Forma-1, Brazil Nagydíj, Ricciardo, Renault, Bottas, Mercedes, Grosjean, Haas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Ricciardo, Renault, Bottas, Mercedes, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brazil Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pérez, Kubica, Racing Point, Williams
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pirelli, gumi
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Grosjean, Haas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pirelli, gumi
Forma-1, Brazil Nagydíj, Sainz, McLaren
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bruno Senna, Ayrton Senna, McLaren MP4/4
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bruno Senna, Ayrton Senna, McLaren MP4/4
Forma-1, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hülkenberg, Renault
Forma-1, Brazil Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Russell, Williams
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Inaki Rueda, James Vowles, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, medical car

A négyszeres világbajnok megismételte, amit Austinban már Mattia Binotto is elmondott: a lassulásuk nem a motorra vezethető vissza (Leclerc esetében részben arra is). „Nem vagyunk büszkék arra, ahogyan Austinban vasárnap teljesítettünk. A szombati nap után senki nem érezte szükségét annak, hogy panaszkodjon. Vasárnap több dologgal is küszködtünk, a körülményekkel, a gumikkal, a beállításokkal, ezeken dolgoznunk kell.

Ha a jövő héten valami mást fog gondolni, az sem fog túlzottan érdekelni minket."

Charles Leclerc sem kerülhette el újra a Verstappen nyilatkozatára vonatkozó kérdéseket.

A monacói pilóta hasonlóan Vettelhez, igyekezett nem felkorbácsolni az indulatokat, és kijelentette, nem igazán érdekli már ez az egész.

„Személy szerintem engem nem motivál, hogy bebizonyítsam, hogy tévednek, mi nem ilyenek vagyunk. A csapatban mindannyian tudjuk, hogy mit csinálunk, abban pedig nincs semmi helytelen – mondta Leclerc. – Abban is biztosak vagyunk, hogy minden visszatér a normális kerékvágásba. Austinban volt egy pár dolog, ami nem a mi szájízünk szerint alakult, a motorcsere sem volt ideális, a futamon pedig láthattuk ennek a hatásait."

Forma-1, Brazil Nagydíj, Albon, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Ricciardo, Renault
Forma-1, Brazil Nagydíj, Ricciardo, Renault, Bottas, Mercedes, Grosjean, Haas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Ricciardo, Renault, Bottas, Mercedes, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brazil Nagydíj, Verstappen, Red Bull
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pérez, Kubica, Racing Point, Williams
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pirelli, gumi
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Grosjean, Haas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Pirelli, gumi
Forma-1, Brazil Nagydíj, Sainz, McLaren
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Kvjat, Toro Rosso
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bruno Senna, Ayrton Senna, McLaren MP4/4
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bruno Senna, Ayrton Senna, McLaren MP4/4
Forma-1, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hülkenberg, Renault
Forma-1, Brazil Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, Brazil Nagydíj, Russell, Williams
Forma-1, Brazil Nagydíj, Vettel, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Bottas, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Brazil Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, Inaki Rueda, James Vowles, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Brazil Nagydíj, medical car

Verstappennel azóta vélhetően elbeszélgettek a Red Bullnál, a holland pilóta ugyanis egy szót sem volt hajlandó mondani az Austinban történtekről, mindössze azt üdvözölte, hogy az FIA egy újabb, az égéstérbe kerülő éghető folyadékokra vonatkozó direktívával pontosította az erőforrásra vonatkozó szabályokat a Brazil Nagydíj előtt.

– mondta Verstappen az Austinban történtekről. – Jó, hogy az FIA egyértelműen ura a helyzetnek, most már szerintem mindenkinek világos, hogy mit lehet és mit nem. Részükről jó, hogy mindent leírtak, nyilván nagyon bonyolult szabályozás ez, nem is könnyű mindent kézben tartani, mivel nagyon sok szabályról van szó."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!