A Mercedes és a Red Bull egybehangzóan állítja, hogy a Ferrari a Mexikói Nagydíj toronymagas favoritja a pálya első két szektorában található hosszú egyenesek és a vörösök időmérős motorerőfölénye miatt, Sebastian Vettel azonban – noha magabiztos a hétvége előtt – igyekezett lehűteni a kedélyeket a csütörtöki sajtónapon. Charles Leclerc eközben csak az olyankor szokásos eljárásnak nevezte az ellenfelek által a Ferrari motorjának szabályossága ellen intézett "támadást", amikor valamelyik istálló előnyre tesz szert.
A Ferrari nem úgy kezdte ezt a szezont, ahogy remélte, és ahogy a téli tesztek alapján várni lehetett, az azonban sosem volt kérdés, hogy továbbra is a vörösök erőforrása jelenti az etalont a mezőnyben. A riválisok természetesen folyamatosan próbálnak rájönni, honnan a Scuderia sokak szerint nevetségesen nagy fölénye ezen a téren, a legutóbb pedig az FIA-nál próbálkoztak közelebb jutni a megoldáshoz. Charles Leclerc Mexikóban ezt csak a szokásos játszmának tulajdonította, amely szerinte nem vált be.
Szerintem amikor jól megy egy csapatnak, az ellenfelek próbálják megtalálni azokat az apróságokat, amivel kibillenthetik az egyensúlyából. Ez azonban nem jön össze
– nyilatkozta a monacói pilóta. – Eléggé biztosak vagyunk benne, hogy nincs gond a motor szabályosságával, úgyhogy mindez nincs ránk hatással."
„A Ferrari motorja az év során egyre erősebb és erősebb lett, hogy őszinte legyek még akkor is nagyon nehéz, szinte lehetetlen legyőzni őket az időmérőn, ha az embernek fél másodperccel gyorsabb az autója [a kanyarokban]" – mondta már Max Verstappen, csatlakozva Lewis Hamilton korábbi véleményéhez. A holland pilóta állítása szerint ők sem tudják, hogy mi lehet a Ferrari titka, különben már lemásolták volna.
Hogy a mexikói időmérőn profitálhat-e motorerőfölényéből az elmúlt futamokhoz hasonlóan a Ferrari, a riválisok szerint igen a válasz,
Sebastian Vettel azonban nem inna előre a medve bőrére, főként a szokatlan körülmények miatt óvatosabb.
„Az emberek a pályára nézve egyből az egyenest látják. Erősek voltunk az egyenesekben az utóbbi néhány versenyen, de azért van pár kanyar is, ráadásul ezen a pályán nem számít annyira a hatékonyság” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.
Nekünk eléggé hatékony autónk van, és talán most nem tudjuk ezt a hasznunkra váltani. Meglátjuk, miként boldogulunk a kanyargós résszel, ahol van néhány olyan típusú kanyar, ami eddig a gyengénk volt.
Ezzel együtt magabiztosnak érzem magam, szerintem jó csomagunk van. Vannak olyan részei a pályának, amelyek kedvezhetnek nekünk, míg más részek egy kicsit nehezebbek lehetnek."