Az utóbbi hónapokban rengeteg kritikát kapott a Williams istálló, amellyel az Orosz Nagydíjon az a nem mindennapi dolog esett meg, hogy a verseny feladására kellett utasítania Robert Kubicát, mivel attól tartott, hogy nem lesz elég alkatrésze autói versenyeztetéséhez a hátralevő futamokon. Az eset után a lengyel pilóta lesújtóan nyilatkozott, a csapat szponzora pedig kérdőre vonta a grove-iakat, Claire Williams helyettes-csapatfőnök azonban most kifejtette, nem arról van szó, hogy alkalmatlanok lennének megfelelő számú alkatrész gyártására, egyszerűen csak nem volt szerencséjük.
A csapat már a szezon előtti tesztek során komoly gondba került, ugyanis nem készültek el időre, ráadásul az idei konstrukció sem nevezhető éppen acélosnak, az eredmények elmaradása mellett azonban a Szocsiban történtekhez hasonlóból sincs hiány. Azon a futamon George Russell kerékprobléma miatt a falban kötött ki, ráadásul
egy futammal korábban, Szingapúrban is összetörte az autót, amikor Romain Grosjeannal ütközött, Williams szerint pedig ezek a dolgok vezettek oda, hogy Kubicát a spórolás miatt kiintették a versenyből.
„Jókora balszerencse-sorozatunk volt, ami figyelembe véve, hogy milyen évünk van, valószínűleg nem nevezhető annyira meglepőnek.
Sok olyan veszteség, ami a versenyeken ért minket, különösen az első szárny esetében, túlnyomó többségében nem volt az irányításunk alatt
– nyilatkozta a helyettes-csapatfőnök, aki tulajdonképpen főállású csapatfőnöknek tekinthető, lévén édesapja, Frank Williams nem utazik a versenyekre. – Voltak versenybaleseteink, amikor más pilóták belénk jöttek, ami elképesztően nagy nyomást helyezett a csapatra, különösen a gyártási és a működésért felelős részlegre."
Japánban minderre rátett még egy lapáttal Robert Kubica vasárnap reggeli bukása az időmérőn, amelyet követően a csapatnak hihetetlen erőfeszítésekre volt szüksége ahhoz, hogy újjáépítse a lengyel autóját a pár órával későbbi versenyre. Claire Williams szerint ez is megmutatja, hogy mennyire felkészültek,
az oroszországi eset pedig elmondása szerint nem a felkészületlenségüket mutatja, hanem arra világít rá, hogy bármelyik, az övékhez hasonló helyzetben levő istálló kerülhet abba a sziutációba, hogy vissza kelljen hívnia az autóját a versenytől.
„Szerintem bármely másik csapat visszalépett volna versenyektől, ha olyan pozícióba került volna, mint mi. Nagyon nehéz manapság, amikor ennyi verseny van és ilyen szorosan követik egymást.
Nem hiszem, hogy bármelyik másik csapat, beleértve minket, tudna ötnél sokkal több első szárnyat vinni egy futamra. Az első hétvégén ebből kettőt-hármat elhasználunk, de egy hét múlva jön az újabb futam. Ilyenkor mit tegyünk?
Nemcsak a Williams találhatja magát ebben a helyzetben, biztos vagyok benne, hogy ha másnak ilyen balszerencséje lett volna, ugyanez lett volna a helyzet. Ez nem a képességeinket tükrözi, azt, hogy mennyi alkatrészt tudunk legyártani, mivel képesek vagyunk megbirkózni ezzel. Ez egyszerűen csak balszerencse volt két szorosan egymást követő versennyel és egy csomó incidenssel, amire nem volt ráhatásunk."