Vágólapra másolva!
Elkezdtek dolgozni az F1-es csapatok a 2021-es szabályok kiismerésén, és a Racing Point technikai igazgatója máris aggódik az előírások miatt. A McLaren csapatfőnöke viszont egyáltalán nem ért egyet a kifogásokkal.

Az USA Nagydíj előtt az FIA és az F1 jogtulajdonosa bemutatta a Forma-1 2021-es szezonjára tervezett technikai-, sport- és pénzügyi szabályzatot, ami jelentős változásokat hoz majd az istállók működtetése és az autóépítésre vonatkozó előírások terén. A csapatoknak „ground effect” alapú autót kell majd építeniük, a jelenleginél jóval több megszorítással.

E korlátozások célja, hogy a tervezők ne tudják elrontani az F1 jogtulajdonosa által kikísérletezett aerodinamikai koncepciót, amitől azt várják, hogy jelentősen mérséklődik majd a turbulencia az autók mögött, így az üldöző autók leszorítóereje kisebb mértékben csökken támadás közben.

Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató, Ross Brawn, Nikolasz Tombazisz, Chase Carey
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, McLaren 2021-es tanulmányautó
Forma-1, McLaren 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render, Circuit of the Americas, USA Nagydíj
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render

A mérnökök eleinte nem nagyon tudtak mit mondani az előírások láttán, mert azok csak azt tették lehetővé a számukra, hogy elkezdhessenek kísérletezni és szimulációkat végezni, azonban az első eredmények láttán Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója úgy véli, bár a koncepció „megvalósítható”, a szabályok szövegezésén módosítani kell, hogy a szándék is érvényesüljön.

– nyilatkozta Green a Racefansnek. A brit szakember elárulta, az eddigi vizsgálataik alapján a 2021-es autó eleje turbulenciát generál, ami a padlólemezen kialakított csatornákba áramlik, ráadásul ezen egyelőre nem tudnak segíteni, mert annyira korlátozzák őket az előírások, hogy „szinte lehetetlen bármit is megtervezni.”

Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021, szabályok, új autó
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021. Renault
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, Williams
Forma-1, 2021, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató, Ross Brawn, Nikolasz Tombazisz, Chase Carey
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, USA Nagydíj, 2021, szabályok, sajtótájékoztató
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es tanulmányautó
Forma-1, McLaren 2021-es tanulmányautó
Forma-1, McLaren 2021-es tanulmányautó
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render, Circuit of the Americas, USA Nagydíj
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó a pályán render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render
Forma-1, 2021-es autó render

Green szerint a 2021-es autót nehéz lesz majd vezetni, pedig a mérnökök tehetnének ez ellen, ha nagyobb szabadságuk lenne, és ezt úgy is elérhetőnek tartja, hogy a „ground effect” és az üldözőt érő turbulenciával kapcsolatos célok is megvalósulnak. Ehelyett egy aerodinamikai szempontból „eléggé instabil” autót vár, amit szerinte nem lesz jó vezetni.

„Az ember olyan autókat vár, amiket kiszámíthatóan lehet vezetni, így a pilóták támadhatnak, és biztosak lehetnek abban, hogy mi van alattuk. Ha tudják, mi fog történni, akkor a határig hajszolhatják az autót, mert számíthatnak arra, hogy addig stabil marad. Azok alapján, amit eddig láttam, egyik kijelentés sem állja meg a helyét a 2021-es autó esetében.”

A McLaren nem ért egyet

A Racing Point veterán mérnöke szerint több csapat is találkozott hasonló problémával az autó eleje körüli légáramlatok kapcsán, a McLaren csapatfőnöke azonban a szakportálnak elárulta, ők nem ilyen következtetésekre jutottak. Andreas Seidl kijelentette, „egyáltalán nem ért egyet” azzal, hogy a szabálytervezet esetén további fejlesztésekre van szükség a megfogalmazott célok eléréséhez.

„Elégedettek vagyunk azzal, amit bemutattak. Persze, szükség van még némi finomításra, ahogy mindig is, de ezt nem látjuk problémának.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!