Az USA Nagydíj előtt az FIA és az F1 jogtulajdonosa bemutatta a Forma-1 2021-es szezonjára tervezett technikai-, sport- és pénzügyi szabályzatot, ami jelentős változásokat hoz majd az istállók működtetése és az autóépítésre vonatkozó előírások terén. A csapatoknak „ground effect” alapú autót kell majd építeniük, a jelenleginél jóval több megszorítással.
E korlátozások célja, hogy a tervezők ne tudják elrontani az F1 jogtulajdonosa által kikísérletezett aerodinamikai koncepciót, amitől azt várják, hogy jelentősen mérséklődik majd a turbulencia az autók mögött, így az üldöző autók leszorítóereje kisebb mértékben csökken támadás közben.
A mérnökök eleinte nem nagyon tudtak mit mondani az előírások láttán, mert azok csak azt tették lehetővé a számukra, hogy elkezdhessenek kísérletezni és szimulációkat végezni, azonban az első eredmények láttán Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója úgy véli, bár a koncepció „megvalósítható”, a szabályok szövegezésén módosítani kell, hogy a szándék is érvényesüljön.
Az F1 által bemutatott 2021-es modell és az, ami szabályokban le van írva, két különböző dolog. A legnagyobb különbséget a teljes 3. cikkely jelenti, ami az aerodinamikáról szól”
– nyilatkozta Green a Racefansnek. A brit szakember elárulta, az eddigi vizsgálataik alapján a 2021-es autó eleje turbulenciát generál, ami a padlólemezen kialakított csatornákba áramlik, ráadásul ezen egyelőre nem tudnak segíteni, mert annyira korlátozzák őket az előírások, hogy „szinte lehetetlen bármit is megtervezni.”
Green szerint a 2021-es autót nehéz lesz majd vezetni, pedig a mérnökök tehetnének ez ellen, ha nagyobb szabadságuk lenne, és ezt úgy is elérhetőnek tartja, hogy a „ground effect” és az üldözőt érő turbulenciával kapcsolatos célok is megvalósulnak. Ehelyett egy aerodinamikai szempontból „eléggé instabil” autót vár, amit szerinte nem lesz jó vezetni.
„Az ember olyan autókat vár, amiket kiszámíthatóan lehet vezetni, így a pilóták támadhatnak, és biztosak lehetnek abban, hogy mi van alattuk. Ha tudják, mi fog történni, akkor a határig hajszolhatják az autót, mert számíthatnak arra, hogy addig stabil marad. Azok alapján, amit eddig láttam, egyik kijelentés sem állja meg a helyét a 2021-es autó esetében.”
A Racing Point veterán mérnöke szerint több csapat is találkozott hasonló problémával az autó eleje körüli légáramlatok kapcsán, a McLaren csapatfőnöke azonban a szakportálnak elárulta, ők nem ilyen következtetésekre jutottak. Andreas Seidl kijelentette, „egyáltalán nem ért egyet” azzal, hogy a szabálytervezet esetén további fejlesztésekre van szükség a megfogalmazott célok eléréséhez.
„Elégedettek vagyunk azzal, amit bemutattak. Persze, szükség van még némi finomításra, ahogy mindig is, de ezt nem látjuk problémának.”