SINGAPORE, SINGAPORE - SEPTEMBER 22: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 22, 2019 in Singapore. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto szerint a Ferrari nem tervezett eléggé versenyképes autót és ebből következően a fejlesztési versenyben is alulmaradtak. Ma sem értik, miért estek vissza az előszezoni tesztek után.
Az előszezoni tesztek után a Ferrari tűnt az idei F1-es szezon esélyesének, még a később bukdácsoló Sebastian Vettel is felszabadultan nyilatkozott az SF90-es teljesítményéről az első tesztnap végén. Ebből az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon semmi sem látszott, és a Ferrari végül mindössze három győzelmet szerzett, a nyári szünet után.
Ekkor már rég késő volt, a Mercedes zsinórban hatodik világbajnoki címét is megszerezte, a Ferrarinak pedig a motorokkal kapcsolatos technikai szigorítások, valamint az egymással kakaskodó pilóták okoztak gondot. Az egyéni pontversenyben végül a két Mercedes mellett Max Verstappentől is kikaptak, a konstruktőriben is csak a holland pilóta gyenge csapattársai kegyelmeztek meg nekik.
„Szerintem már tavaly elvesztettük ezt a bajnokságot, amikor terveztük az autónkat – ismerte el Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke, aki tavaly még technikai igazgató volt a csapatnál. – A szezon kezdetén nem voltunk versenyképesek, és ennek megvannak az okai. Először is, az autótervezés projektje nem sikerült elég jól.”
Binotto szerint a Ferrari a fejlesztési versenyben is lemaradt, de ezt az alapvető tervezési koncepció számlájára írta. Hozzátette, a színfalak mögött fontos változások zajlottak.
„Bizonyosan feszült szezon volt, sok teendővel. Átszerveztük a csapatot, de közben mindig próbáltuk orvosolni és fejleszteni az autó hibáit, és szerintem bizonyos fokig ezt meg is tettük. Most, hogy vége van a szezonnak, már előre tekinthetünk a következőre” – összegzett a svájci szakember, aki Abu-Dzabiban bevallotta, ma sem értik igazán, hogy hova tűnt az autó tempója a barcelonai tesztek után.
„A barcelonai teszt után jobb teljesítményre számítottunk, és szerintem sohasem jöttünk rá igazán, mi történt Barcelona és Ausztrália között – mondta. – A Mercedes biztosan előre ugrott, a mi szempontunkból viszont gyengeségek léptek fel a teljesítmény terén, és ez egész szezon során ezt próbáltuk fejleszteni.”
Binotto úgy látja, újabb nagy átszervezésre nincs szükség a Ferrarinál, arra viszont igen, hogy a hibákat kijavítsák, és tanuljanak belőlük.
„Meggyőződésem, hogy eljutunk arra a pontra, amikor nem lesznek hibák – szögezte le. – Tisztában vagyunk azzal, hogy akadnak gyengeségeink, és minden erőnkkel ezeket próbáljuk megoldani, de minden viszonyítás kérdése. Nem tudom, hogy mi lesz a helyzet a következő szezon kezdetén, és ezt más sem tudhatja. Bármi is lesz a helyzet a szezon kezdetén, 22 verseny alatt meg lehet oldani.”