Ferrari: Leclerc-hez hasonló tehetség tízévente jön

Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi Nagydíj
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 30: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari walks in the pitlane before final practice for the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on November 30, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Louis Camilleri, a Ferrari ügyvezetője nyugodt vállalati kultúrát szeretne meghonosítani a gyártónál, amitől az F1-es csapatnál is a teendőkre koncentrálhatnak. Tudja, hol kell erősíteni a Scuderiát.

A Ferrari szempontjából újabb vereséggel zárult a 2019-es szezon a Forma-1-ben, ez nem csupán az év elején kinevezett Mattia Binotto, hanem a gyártó menedzsmentje számára sem jó hír. Ez volt az első év, amikor a tavaly elhunyt Sergio Marchionne után John Elkann vette át a gyártó elnöki posztját, az ügyvezető igazgató pedig Louis Camilleri lett.

A 64 esztendős üzletember irányítása alatt a Ferrari részvényei 25 százalékot erősödtek, és a vállalat már 31 milliárd dolláros értéket képvisel. Marchionnéval ellentétben Camilleri egyáltalán nem konfrontatív, ez nem csupán az F1 jogtulajdonosával való egyeztetések kapcsán érhető tetten, a vállalati kultúrát is teljesen másként formálja, mint elődje.

Camilleri (öltönyben) szeretné, ha a barátságosabb munkahelyi légkör segítené a Ferrari előrelépését Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Camilleri a Financial Timesnak kijelentette, nem kapott útmutatást, amikor felvette a munkát, szerinte az ügyvezető igazgatótól elvárható, hogy ő maga álljon elő ezzel. „A célom, hogy legyen egy világos stratégiai tervünk hosszú távra, és azt végre is hajtsuk. Ennek része a kultúra is, hogy a csapat valóban összetartó legyen.”

A Ferrarira mindig is jellemző volt a retorzió, és az attól való félelem, a különböző rezsimek döntéshozói általában habozás nélkül kirúgtak bárkit, aki nem hozta az elvárt eredményeket.

Az egyiptomi születésű brit üzletember azonban nem hisz ebben, és szerinte hatékonyabb, ha az emberek nyugodtan dolgozhatnak, „ahelyett, hogy állandóan a hátukat kellene tartani”, és úgy véli, ez különösen az új generációval való kommunikációt segíti. „A fiatal mérnökökkel beszélgetve úgy tűnik, ők értékelik a változást” – mondta.

Forma-1, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari pilóták, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari autók, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari SF90, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari SF90, Piazza del Duomo
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Chase Carey, Jean Todt, Piazza del Duomo
Forma-1, Mario Andretti, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Piero Ferrari, Mattia Binotto, Louis Camilleri, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari Driver Academy, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari SF90, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo
Forma-1, Gerhard Berger, Jean Alesi, Arturo Merzario, Ivan Capelli, René Arnoux, Alain Prost, Mario Andretti, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari autók, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Charles Leclerc, Mattia Binotto, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Ferrari Driver Academy, Piazza del Duomo
Forma-1, Gerhard Berger, Jean Alesi, Alain Prost, Ivan Capelli, René Arnoux, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Luca di Montezemolo, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Piero Ferrari, Louis Camilleri, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari autók, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari pilóták, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo
Forma-1, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo
Forma-1, Sebastian Vettel, Mattia Binotto, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari szurkolók, Piazza del Duomo

Az ügyvezető „csodálatosnak” nevezte a Ferrarinál uralkodó munkamorált, kijelentette, még sehol sem látott olyan mértékű munkabírást és lojalitást, mint a Ferrari dolgozói körében. „A szenvedély és a Ferrari szorosan összetartozik” – tette hozzá, kiemelve az Olasz Nagydíj előtti közönségtalálkozót, amelyen 30 ezer szurkoló vett részt a milánói Dóm téren.

Camilleri még az Abu-dzabi Nagydíj előtt adta az interjút, pár nap múlva már arról kezdtek pletykálni, hogy Lewis Hamilton közeledik a Scuderiához, de az ügyvezető kétséget sem hagyott afelől, hogy Charles Leclerc-rel is számolnak a jövőben, de méltatta az eredmények terén felemás szezont teljesítő Sebastian Vettelt is.

Leclerc az idén lett a Scuderia pilótája, és várhatóan még sokáig az is marad Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

„Nagyjából 10 évente kerülnek elő olyan pilóták, mint Charles – szögezte le. – Hihetetlenül tehetséges, összeszedett és korához képest érett. Teljesen a földön jár, és fejlődik. Tanult Sebtől, és ezt el is ismerné. Minden adottsággal rendelkezik, lenyűgöző tehetség” – méltatta a kétszeres futamgyőztest, aki a szezonzáró után valóban megemlítette Vettel szerepét.

A versenyképes tehetség és az alakuló vállalati kultúra mellett azonban a Ferrarinál hiányosságok is akadnak.

Camilleri rendszeresen egyeztet Mattia Binotto csapatfőnökkel, de nem szól bele a munkájába. Azt viszont látják, hogy a „teljesítménydinamika”, például a gumik viselkedésének megértése terén erősödniük kell, ennek érdekében befektetéseket is terveznek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!