A Ferrari 1980 óta rendelkezik azzal a kiváltsággal, hogy megvétózhat szabályváltozásokat a Forma-1-ben. Ezt eddig csak egyszer, 2009-ben használták fel az akkori költségplafon bevezetését célzó tervek ellen, jóllehet, többször belengették – néhány éve szintén fenyegettek vele, mielőtt az FIA visszavonulót fújt a motorok és váltók árának korlátozásában.
Belsős értesülések alapján egy ideje már keringett a sajtóban, hogy a 2021-től életbe lépő Concorde Agreement keretegyezményben is megtarthatják ezt a fegyvert, és ezt most megerősítette a Ferrari elnöke.
"Megmarad a vétójogunk – idézte Louis Camillerit a Financial Times.
Ez nem csak a Ferrari, hanem az F1 szempontjából is fontos.
"Hogy fogjuk-e valaha használni? Kétlem. De a tény, hogy használhatjuk, érdekli az embereket. Szerintem ez fontos. Néhány csapat úgy gondolja, eljárt az idő efölött, némelyik viszont jó ötletnek tartja a "szülői" felügyeletet."
A Ferrari először azért kapta meg a vétójogot, mert az akkori mezőnyben az egyetlen olyan istálló volt, amely hosszabb ideje versenyzett és magának gyártotta a motort és a kocsit is – riválisai szinte kivétel nélkül mind a Cosworth-tól vásároltak, és a Renault csak 1977-ben csatlakozott a sportághoz –, és Bernie Ecclestone szívesen megadta nekik ezt a kiváltságot annak érdekében, hogy az F1-ben tartsa őket egy sportpolitikailag igencsak zavaros időszakban.
Az egyenlőség elvét sértő eszköz sokak szemét szúrja, még korábbi csapatfőnökük,
Jean Todt is ellene érvelt immár az FIA elnökeként.
2021-től tényleg jön a költségplafon és sok tekintetben megújul a Forma-1, és Camilleri szavai alapján úgy tűnik, a Ferrari nem fog kiszállással fenyegetőzni. Ugyanakkor néhány téren tisztábban szeretnének látni.
"Elkötelezettek vagyunk [a maradásra]. A Concorde Agreement csupán a kezdet, annak is az eleje – hangsúlyozta. – A következő hónapokban előre kell lépni bizonyos dolgokban, de az alapelvekkel mindenki egyetért és ez egészséges."
"Mindazonáltal sokat kell még tenni."
A lényeg, hogy mindig F1 maradjon az autósport csúcsa és legyen elegendő mozgástér a műszaki kreativitás megvalósítására és az innovációra,
hagyományosan ez vezérli az F1-et."
Emiatt örömtelinek nevezte, hogy a korábban tervezetthez képest kevesebb alkatrész egységesítenek a jövőben.