AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 31: A mockup of a car is revealed in a press conference to announce the rules for the 2021 Formula One season during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 31, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ross Brawn tagadja, hogy a 2021-es autókat nehezebb lesz vezetni, mint a mostaniakat. A Forma-1 sportért felelős igazgatója a Racing Point felvetésére reagálva kijelentette, nem hiszi, hogy megfelelő adatmennyiség áll a csapat rendelkezésére.
2021-től új korszak kezdődik az F1-ben, hiszen mind a technikai, mind a sport- és pénzügyi szabályzat jelentősen átalakul. Az elmúlt időszakban már sokan kifejtették véleményüket a módosításokkal kapcsolatban, legutóbb Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója tette ezt. Ross Brawn erre reagálva elmondta, vezethetőség szempontjából nem lesz nagy visszaesés a jelenlegi állapothoz képest.
Galéria: Elfogadták az új szabályokat, ilyen lesz 2021-től az F1 - Galéria
1/48
Elfogadták az új szabályokat, ilyen lesz 2021-től az F1 - Galéria
Green kifejtette, hogy a padlólemezen megjelenő, a szívóhatást segítő új elemek még okozhatnak problémát. A brit szakember úgy véli, az autó eleje olyan légáramlatokat fog generálni, amelyek megnehezítik a versenyzők dolgát.
Brawn azonban kiemelte, az aerodinamikát jelentősen meghatározzák az első kerekek, a 2021-es szezontól azonban ezek a jelenlegi 13 helyett 18 col átmérővel készülnek. A Forma-1 sportért felelős igazgatója a Racefansnek kételkedett abban, hogy a Racing Pointnál le tudták modellezni az új helyzetet.
Nekünk van az új gumik kanyarokban való viselkedésére vonatkozó szimulációnk, de kétlem, hogy ez Andrew Greennek is rendelkezésére állna.”
Brawn hozzátette, nem kell olyan sokat visszamenni az időben, hogy jelentős különbséget találjunk az autók kifinomultsága terén. A 65 éves szakember rámutatott, hogy a pilótáknak akkor sem okozott nehézséget az autó irányítása.
Ez a kifinomultság csupán pár éve létezik
– magyarázta. – Emlékszem, 10 évvel ezelőtt nem tudtuk így szimulálni a történéseket, fogalmunk sem volt, mi következik. Ennek ellenére nem hiszem, hogy az autókat nehéz lett volna vezetni. Úgy érzem, korai még ilyen kijelentéseket tenni.”
Brawn azt sem díjazza, hogy a megjegyzés pont a Racing Point felől érkezett. A Forma-1 sportért felelős igazgatója elmondta, a silverstone-i istálló tette a legkevesebbet az új szabályok érdekében.
Amikor elkezdtük kidolgozni az aerodinamikai szabályokat, a Racing Pointnál (vagy korábban Force Indiánál) közölték, hogy forráshiány miatt nem tudnak részt venni a munkában
– emlékezett vissza. – Szóval a csapatok közül valószínűleg ők tettek hozzá a legkevesebbet. Szóval ez egy szerencsétlen, elhamarkodott kijelentés, ami nem tényekre alapul, csupán egy vélemény.”