Még ha az eredeti határidő után fél évvel is, de végül sikerült elfogadtatni a Forma-1 2021-es szabályait, amelyeknek technikai része a versenyzés minőségét hivatott javítani. Az erre a célra felállított munkacsoport olyan regulákat kísérletezett ki, amelyekkel várhatóan jóval könnyebben fogják tudni követni egymást a kocsik, így több lehet az előzés és a kerék a kerék elleni csata.
Az istállók körében ugyanakkor nem teljes az egyetértés abban, hogy a megfelelő szabályok születtek 2021-re, Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója szerint például túlságosan megkötötték a tervezők kezét, akik így nem tudnak mit tenni például a szerinte aerodinamikailag instabil 2021-es autókkal. Sir Patrick Head, a Williams istálló korábbi legendás főmérnöke és jelenlegi tanácsadója azonban nem aggódik az F1-ért.
A 2021-es szabályokat szándékosan úgy alkották meg, hogy nagyon kicsi mozgásteret hagytak a tervezőknek,
így biztosítva, hogy a csapatok ne álljanak elő olyan megoldásokkal, amelyek bármilyen módon nehezítik a másik autó követését, ezáltal szembe menve a regulák céljával.
Hagyományosan az F1-et tartják a technológiai fejlődés bölcsőjének, ahol minden más sorozatnál gyorsabb ütemben fejlesztenek a csapatok, sokakat ezért rosszul érint, hogy várhatóan nem fognak tudni olyan ütemben előrelépni, Head szerint azonban ezt az áldozatot meg kellett hozni a sportág érdekében.
Úgy vélem, hogy bizonyos nézőpontból, mérnöki oldalról sajnos visszafejlődés lesz, a motorsport azonban túl drágává vált
– nyilatkozta az Autosport díjátadó gáláján. – Túl nagy a különbség a topcsapatok és a mezőny hátsó fele között, több csapatnak kell egymással versenyeznie. Szerintem a szabályalkotásban résztvevő emberek jó munkát végeztek."
A Williams istállót számos világbajnoki győzelemhez segítő szakember szerint túlzás, hogy fapadosabb lesz a Forma-1, mivel a tudás és a tehetség így is képes lesz utat törni magának.
Igazságtalan azt állítani, hogy lebutították a szabályokat, mert okosabb mérnökök meg fogják találni a módját, hogy megteremtsék a különbséget, ugyanakkor egyértelműen nincs akkor szabadságuk, mint az én időmben."
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója tisztában van vele, hogy nem fog mind a 10 istálló egyformán örülni az új szabályoknak, de szerinte ők mindent megtettek annak érdekében, hogy a lehető legjobb kompromisszum szülessen. „Nem csapjuk be magunkat azzal, hogy azt mondjuk, olyan megállapodást szeretnénk, amelynek mindenki egyetért minden részletével. Erről szól a kompromisszum. Úgy gondoljuk, hogy figyelmesek voltunk, és a helyes lépéseket léptük meg. Hogy lesznek-e olyan dolgok, amelyeken finomítani kell? Hát persze!"