Jövőre is a 2019-es specifikációjú abroncsokat használják majd a Forma-1-ben, miután a csapatok teljes egyetértésben leszavazták a Pirelli új fejlesztésű gumijait. A gyártó több alkalommal is tesztelte már az új változatokat, a pilóták először az USA Nagydíj pénteki szabadedzésein próbálhatták ki az újdonságokat, majd a szezonzáró után is két napig teszteltek Abu-Dzabiban.
Austinban a Pirelli még azt az álláspontot képviselte, hogy a szokatlan hideg nem reprezentatív a gumik szempontjából, noha a hőmérsékletek hasonlóan alakultak, mint ahogy az február végén, Barcelonában is várható. Ebből a szempontból a közel-keleti tesztnapok kedvezőbbnek ígérkeztek, de a múlt keddi és szerdai eredmények sem győzték meg a csapatokat.
A szabályok szerint az év jelenlegi szakaszában már legalább 70%-os (vagyis 10-ből 7 csapat) egyetértés kell a gumi specifikációjának megváltoztatásához. Általában lehetetlen küldetés, hogy az istállók között kialakuljon egy legalább ekkora tábor, ezúttal viszont mindannyian egyetértettek abban, hogy maradjanak a 2019-es gumik. Ezt az FIA is tudomásul vette.
„Az új, 2020-as specifikációjú gumik tesztelése és kiértékelése után a technikai szabályzat 12.6.1-es pontja szerint szavazás zajlott a 2020-as szezonra vonatkozó gumik specifikációjáról – áll az FIA közleményében. – A voksolás egyértelmű eredménnyel zárult, a Forma-1-es csapatok arra szavaztak, hogy a 2020-as szezon során is megtartsuk a 2019-es specifikációjú gumikat.”
Az FIA köszönetet mondott a Pirelli és a csapatok munkájáért, a közlemény szerint „felbecsülhetetlen értékű” tanulságokat sikerült levonni a jövő abroncsainak fejlesztése érdekében. A döntés azt jelenti, hogy a csapatok az ideivel lényegében teljesen megegyező technikai szabályok szerint építhetik az autókat a 2020-as szezonra is, mielőtt 2021-ben átfogó reformok lépnek életbe.
A forradalmi szezonra is megkezdődött már a felkészülés, a gumigyártó már két csapattal, a Renault-val és a Mercedesszel is tesztelte az új előírásoknak megfelelő, 18 colos keréktárcsákra szerelt, keskeny oldalfalú gumikat. A szezonzáró utáni privát teszten George Russell vezette az autót, ami a szezonzárón még Valtteri Bottast szolgálta, utána alakították át az új felnik fogadására.