Abu-Dzabiban maradt tesztelni az F1-es mezőny a szezonzáró után, elsősorban a 2020-as Pirelli gumikkal ismerkednek, de új alkatrészeket és pilótákat is kipróbálnak a kétnapos gyakorlás során. Több versenyző is újra autóba ült, a Toro Rosso visszatérő tesztpilótáját, Sean Gelaelt indította, a Williamsnél fél napig lehetőséget kapott a korábbi F2-es pilóta, Roy Nissany.
A nap legfontosabb pilótacseréje azonban a Renault-hoz fűződik, hiszen a Mercedes elengedte Esteban Ocont, aki rögtön be is mutatkozhatott új csapata színeiben. A francia pilóta a már ismert, 31-es rajtszámmal tér vissza, elsőre 77 kört teljesített, ami nagyjából egy futam és egy edzés távjának felel meg.
„Délután már kezdtem feszegetni a határokat, jó érzés – nyilatkozta Ocon. – Nyilvánvalóan sokat lehet fejlődni, az elmúlt néhány év után a motor nekem újdonság volt, de jó a teljesítménye. A balanszon mindig lehet dolgozni, sohasem tökéletes, de szerintem holnap jó alapokra építkezhetünk."
Oconnál kevesebbet csak a 3. helyezett Danyiil Kvjat valamint a fél-félnapig foglalkoztatott Gelael és Nissany ment, de ez inkább a mezőny megbízhatóságát igazolja, hiszen a legszorgalmasabb pilóták bő két versenytávot is teljesítettek, még úgy is, hogy a 2. helyezett Sebastian Vettel egy órányit vesztegelt a kipufogó hibája miatt. Gondja akadt Kimi Räikkönennek is,
a 2007-es világbajnok szintén műszaki hiba miatt hagyta abba a munkát egy órával a leintés előtt.
Honfitársát, Valtteri Bottast azonban nem akadályozták a körülmények, 1:37.124-gyel a leggyorsabbnak bizonyult jó 8 tizedmásodpercet verve Vettelre, a köridők azonban természetesen nem reprezentatívak, főleg, hogy Bottas 2019-es gumival érte el a legjobb eredményt. Minden csapat naponta összesen 10 gumiszettet használhat, ezek között szerepel ötféle 2019-es és hatféle 2020-as keverék.
Mozgalmas nap volt, 760 km-t teljesítettünk, az autó jól működött és Valtteri is hasznos visszajelzéseket adott az új gumikról
– nyilatkozta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke. – Sok adatot kell átrágni, hogy megértsük a különbségeket a régi és az új abroncsok között. Elég nehéz itt napközben tesztelni, mert a pálya hőmérséklete szinte minden etap során változik, ezt is bele kell számolni az elemzésbe. Holnap George [Russell] vezeti az autót és újabb tartalmas programot tervezünk."
A McLaren is a gumikra összpontosított; az első órában mérőkeretekkel dolgoztak, aztán különböző abroncsokat hasonlítgattak össze rövid- és hosszú etapokon egyaránt. „Közben semmit sem változtattunk az autón, hogy összevethessük a gumikat, de nekem is jól jött a nap, hogy különböző vezetési stílusokkal és technikákkal kísérletezzek. Alapvetően hasznos nap volt – mondta Lando Norris.
Egy kisebb baleset is előfordult a tesztnap vége felé.
Vettel és a Racing Pointot vezető Sergio Pérez akadt össze, a Ferrari megpördült, de mindketten komolyabb baj nélkül folytathatták a munkát. Szerdán már egyikük sem ül autóba, hiszen a Ferrarinál ismét Charles Leclerc vezethet, a silverstone-i istállónál pedig Lance Stroll kap lehetőséget.
A mezőny leglassabb tagja ezúttal az egykori F2-es pilóta, Roy Nissany lett, de az izraeli versenyző optimista a folytatást illetően. Szerdán délelőtt ismét ő vezethet, mielőtt átadja a helyét a kanadai Nicholas Latifinek, hogy az idén utoljára mehessen tesztpilótaként, hiszen jövőre már ő is a mezőny tagjaként tér vissza.
„Négy kör kellett ahhoz, hogy otthonosan érezzem magam az autóban, utána kezdtem felépíteni a tempómat és az önbizalmamat – mondta Nissany, aki utolsóként, 7,6 másodperces hátránnyal zárta a napot. – A nap végéig gyorsultunk, miután elvégeztünk néhány módosítást az igényeim szerint. Most már magabiztos vagyok az autóban, holnap reggelre sok maradt még bennem."