A tavalyi szezonban állandó vitatémát szolgáltattak a Ferrari erőforrásai, amelyek egyetlen mért körön óriási előnyhöz juttatták Sebastian Vettelt és Charles Leclerc-t az egyenesekben. A riválisok a teljes idény alatt igyekeztek rájönni, hogy mitől lett ilyen irreálisan nagy a vörösök fölénye ezen a téren, fogást azonban egyikük sem tudott találni a Scuderián.
A szezon utolsó harmadában a Nemzetközi Automobil Szövetség több technikai állásfoglalást is kiadott a motorokkal kapcsolatban, a Ferrari azonban állítja, ezeknek semmilyen hatása nem volt rájuk, csupán azért lettek lassabbak az egyenesben, mert változtattak a beállítási koncepción. Jelenleg egyöntetű vélekedés a paddockban, hogy Maranellóban gyártják napjaink legjobb Forma-1-es motorját, és hogy ez így is maradjon, a vörösök nem tétlenkednek a közelgő szezon előtt.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Motorsport.com olasz kiadásának büszkén jelentette ki, hogy ma a Scuderia erőforrásai a legjobbak a Forma-1-ben. Ezzel alighanem a többi csapat sem vitatkozik, azzal viszont már annál inkább, hogy mindezt szabályos úton érte-e el a maranellói csapat.
Egy biztos: a Ferrarit egyetlen versenyen sem kapták szabálytalanságon, miközben messze őket vizslatták a legtöbbet az FIA ellenőrei.
„Az erőforrás körüli huzavona elég nagy tüskét jelentett. Tavaly mi voltunk a legtöbbet ellenőrzött csapat, az előtt és az után is, hogy az FIA kiadta a technikai állásfoglalásokat” – nyilatkozta Binotto.
Amikor valaki versenyelőnybe kerül, az ellenfelek elkerülhetetlenül elkezdenek ujjal mutogatni rá."
Ez az ujjal mutogatás aztán odáig fajult, hogy Max Verstappen egyenesen csalónak nevezte a Ferrarit a Brazil Nagydíjon, lévén erre a versenyre csökkent az egyenesbeli fölénye a csapatnak azok után, hogy az FIA technikai állásfoglalást adott ki a motorokkal kapcsolatban. A Scuderia tartja magát ahhoz, hogy a motorral nem csináltak semmit, csak nagyobb leszorítóerős beállítási filozófiára álltak át, innen a visszaesés.
Hogy pontosan milyen trükkel érték el a meglévő előnyt Maranellóban, egyelőre nem tudni, a szabályoknak azonban minden bizonnyal megfelel a megoldás, mivel eddig az FIA nem lépett az ügyben. A csapat természetesen visszautasít minden csalásra vonatkozó vádat,
Binotto szavaiból az derül ki, hogy ők is csak teszik, amit a Forma-1-ben egyenesen kötelező: feszegetik a szabályosság határait úgy, hogy ne lépjék át azokat.
„A Forma-1-ben általánosságban véve nagyon bonyolult a szabályozás, amit olykor még értelmezni sem könnyű. Minden gyártó úgy próbálja ezt megtenni, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt sajtolja ki a motorból" – magyarázta Binotto.
A csapatfőnök ezután rátért arra, hogy korábban az olaj égetése körül volt hosszas huzavona, míg végül be nem tiltották az eljárást.
Binotto utalt arra, hogy ebben az időszakban a Mercedes használta ki a legjobban ezt a kiskaput és nyert vb-címeket, mégsem titulálta senki csalónak.
„A múltban, és ezzel nem vádaskodni akarok, hanem példát hozni arra, hogy milyen irányba haladunk,
évekig arról folyt a vita, hogy olajat égetünk az égéstérben. Vannak, akik úgy nyertek világbajnoki címeket, hogy ezt tették
– emlékeztetett a svájci szakember. – Ezután technikai állásfoglalásokkal tisztázták, hogy nem lehet ilyesmit csinálni, majd jött egy kiegészítés, hogy még világosabbá tegyék a szabályokat. Ez mutatja, hogy mennyire komplexek a szabályok, és hogy a szabályosság kérdése nem mindig fekete vagy fehér."
A Ferrari természetesen az idei szezonban is szeretné megtartani tavaly látott fölényét az erőforrás terén, ezért aztán nem is tétlenkednek Maranellóban. Az olasz Motorsport.com értesülései szerint
a 2020-as erőforrásnak különösen a felső részét tervezték újra, új hengerfejeket és más kialakítású égésteret alkottak, valamint változtattak a motor bekötési pontjain is, továbbá kompresszor által besűrített, később a hengerekbe kerülő levegő hűtéséért felelős intercoolert is újratervezték,
valamint különös figyelmet fordítottak arra, hogy a motor kialakítása aerodinamikai előnyökkel is járjon. A szakoldal állítja, mindez nem amiatt történt, hogy az eddig szabálytalan erőforrást a regulákhoz igazítsák, hanem azért, hogy még nagyobb teljesítményt és még jobb megbízhatóságot érjenek el vele.