SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 27: Aston Martin branding is seen on the rear wing of the Red Bull Racing RB15 during practice for the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 27, 2019 in Sochi, Russia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Forma-1-be gyári csapatként 2010-ben visszatérő Mercedes-istálló egyelőre nem kötelezte el magát a 2020 utáni folytatás mellett, sajtóértesülések szerint Toto Wolff ezért már azt tervezi, miként fog Aston Martint csinálni az utóbbi évek sikercsapatából.
A 2021-es szezont nemcsak a szabályváltozások és új pénzügyi regulák miatt lengi körül némi bizonytalanság, hanem egyéb dolgok miatt is. Noha a topcsapatoknál két fontos építőkocka is a helyére került, miután Charles Leclerc 2024, Max Verstappen pedig 2023 végéig hosszabbított jelenlegi munkaadójával, a Mercedesszel kapcsolatban továbbra is sok a kérdőjel. Lewis Hamilton várhatóan maradni fog a sikercsapatban, a kérdés inkább az: a Mercedes meddig tervezi a jelenelgi mértékben elkötelezni magát a száguldó cirkusz mellett. Az F1-Insider.com szerint már nem sokáig.
Az oldal értesülései szerint Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke igencsak elszámolta magát azzal, hogy biztosra vette, Max Verstappen a Mercedesnél folytatja 2021-től, a holland azonban szerződéshosszabbítást írt alá a Red Bull-lal. Nem ez volt azonban az egyetlen dolog, amivel kapcsolatban nem jöttek be az osztrák üzletember tervei. Az F1-Insider úgy tudja, hogy
Wolff valóban tárgyalt a Forma-1 tulajdonjogait birtokló Liberty Media elnök-vezérigazgatójával, Gregory B. Maffei-val, hogy 2021-től átvegye Chase Carey helyét a sportág élén,
a Ferrari azonban állítólag elérte a Libertynél, hogy három éves kényszerszabadságot kelljen kivennie annak, aki valamelyik csapattól érkezik ebbe a pozícióba.
Emiatt a Mercedes csapatfőnöke a hírek szerint már új terveket szövöget, és az utóbbi időben az Aston Martinnal hírbe hozott Lawrence Stroll-lal szövetkezne nem kisebb projekten, mint a Mercedes istálló átvételén,
azaz a kanadai milliárdos nem a Racing Pointon, hanem a Mercedesen keresztül hozná létre a jelenleg a Red Bull főszponzoraként az F1-ben levő Aston Martin saját csapatát.
Az értesülések egyenesen Bernie Ecclestone-tól, a Forma-1 korábbi ügyvezetőjétől származnak, aki szerint miután a Racing Point résztulajdonosaként Stroll 20%-os részesedést szerez a brit autógyárban, a kanadai milliárdos és Wolff közösen irányítaná a Mercedest, immár Aston Martin néven. „Toto fel szeretne készülni arra az eshetőségre, ha a Mercedes kiszáll, és csak motorgyártóként marad a Forma-1-ben" – mondta Ecclestone.
Tény, hogy a Mercedes jelenleg évente több mint 400 millió dollárt költ a Forma-1-re, hogy fenntartsa a sikereket, miközben a Formula E-ben is elindított egy csapatot, igazodva az autógyártásban tapasztalható trendekhez. Ecclestone szerint marketingszempontból egyszerűen nem éri meg nekik tovább maradni a száguldó cirkuszban.
Miért kellene a Mercedesnek ennyit költenie egy csapatra, amikor már mindent megnyert? Az imidzs szempontjából elég nekik, ha a hibrid motorjaikat reklámozzák"
– utalt arra, hogy ha Aston Martinná válik a csapat és sikeres lesz, még mindig ott lesz a Mercedes motorja a kocsik hátuljában.
Ecclestone furcsállja, hogy a Mercedes még mindig nem írta alá a sportág pénzügyeit szabályozó új Concorde-megállapodást, valamint kitért arra, hogy Stroll és Wolff két éve olyanok, mint két tojás, még a versenyhétvégék alatt is sok időt töltenek egymás társaságában.