A szurkolóknak és a Forma-1-et követőknek kicsi, a csapatoknak viszont annál nagyobb jelentőséggel bír az FIA által előírt kötelező törésteszt teljesítése, hiszen mint azt az Alfa Romeo esetében is láthattuk, ha valaki megbukik ezen, az bizony jócskán visszavetheti a fejlesztési versenyben. Jó hír a Ferrari szimpatizánsainak, hogy az olasz Motorsport információja alapján
az egyelőre 671-es kódnév alatt futó 2020-as Ferrari elsőre teljesítette a töréstesztet a Milánó melletti Bollatéban található laborban,
ezzel második lett a Racing Point után azok között, akik sikeres törésteszten vannak túl, ami elengedhetetlen a februári teszteken való részvételhez.
A vörösök február 11-én érkező idei autója több újítást is tartalmaz majd, ezek egy része a külső szemlélő számára láthatatlan lesz, mint például a motorban elvégzett változtatások, valamint az új, rövidebb és könnyebb, karbonból készült váltóház. Utóbbi, a Corriere della Sera által megszellőztetett változtatásnak azonban szemmel látható hozadéka is lesz:
30 mm-rel rövidül az autó tengelytávja, ami így tehát rövidebb lesz a tavalyi modellnél, viszont még így is hosszabb lesz a 2017-es SF71H-nál.
Az idei évtől várhatóan a Ferrari is átáll a harmadik hidraulikus elem által szabályozott első felfüggesztésre (ez 2021-től már szabálytalan lesz), amelyet a Mercedes és a Red Bull már tavaly is használt, és amivel mindkettő fölényben volt a Ferrarival szemben a kanyarokban. Ezzel a különösen Sebastian Vettelnek gondot jelentő fékezés alatti instabilitást igyekszik megszüntetni a Scuderia,
amely állítólag a Red Bull koncepcióját követve tovább növeli a padlólemez dőlésszögét, az úgynevezett rake-et, a 2020-as Ferrari tehát látványosabban fog "bólintani", mint a tavalyi modell.
A Mercedestől is leshetnek el megoldásokat a vörösök, akik továbbfejleszthetik a 2017-ben az Ezüstnyilak által meghonosított, azóta több csapat által lemásolt köpenyes orrkúpot.
Az idei szezonra nem változnak a technikai szabályok az F1-ben, ami óhatatlanul ahhoz vezet, hogy az autók jobban fognak hasonlítani, mivel mindegyik csapat igyekszik lemásolni a többiekről a bevált megoldásokat.
Pletykák szerint még a többnyire a saját útját járó Mercedes is így tesz, és a Ferrari által 2017-ben bevezetett, magasabb oldalsó hűtőnyílásokat fog alkalmazni a W11-esen
annak érdekében, hogy javítson az utóbbi években többször is gondot jelentő hűtésen, és megszüntesse a túlmelegedést, valamint az aerodinamikai hatékonyságon, hogy a csúcssebesség tekintetében is fel tudja venni a versenyt a Ferrarival.