A novemberi USA Nagydíjon a pálya állapota szolgáltatta az egyik legfőbb beszédtémát. Mind a közvélemény, mind a versenyzők egy része felháborodott azon, hogy az aszfalt tele van bukkanóval. A heves kritikák ellenére Bobby Epstein, a Circuit of the Americas elnöke kijelentette, nem fogják felújítani az egész pályát. Egy Reddit-felhasználó által készített képek tanúsága szerint valóban nincs szó teljes újraaszfaltozásról, és egyelőre a megrongálódott csatornarendszert sem javítják meg.
Az USA Nagydíj helyszíne eddig is számos bírálatot kapott, de ezek eddig nagyrészt a MotoGP mezőnye felől érkeztek. A novemberi F1-es hétvégén azonban a pálya állapota már a száguldó cirkusz tagjainál is kiverte a biztosítékot. Ugyan néhány pilóta élvezte a vezetést, mások viszont odáig mentek, hogy az aszfalt sérülésveszélyes.
A pálya vezetése kénytelen volt hallgatni a versenyzőkre, és kijelentették, decemberben és januárban részben újraaszfaltozzák. Rengetegen úgy vélik, hogy elkerülhetetlen a teljes burkolatcsere, de Epstein korábban azt nyilatkozta az Autosportnak, hogy ez nem fog megtörténni, és csak a pálya bizonyos pontjain lesznek javítások. A Racefans értesülései szerint ez körülbelül az aszfaltcsík 40 százalékát jelenti.
Epstein hozzátette, a probléma okát nem csupán a felszínen kell keresni, 2015-ben ugyanis annyi csapadék esett, hogy a víz kimosta az aszfalt alatt futó vezetékek egy részét.
A pálya elnöke tisztában van vele, hogy ez is hozzájárult a jelenlegi állapothoz, de előzetesen nem gondolta, hogy ez ekkora problémát jelenthet.
Egyelőre úgy néz ki, hogy a vezetés tartja a szavát, legalábbis egy Reddit-felhasználó beszámolójának és képeinek tanúsága szerint. Az utolsó rendezvényt december 17-én tartották a pályán, és két nappal később már meg is kezdődtek a munkálatok.
Először csak a régi aszfaltot szedték fel, amivel év végéig el is készültek. A javítás a teljes hátsó egyenest, a bokszutca kijáratát, az 1-es és a 2-es kanyart, a 9-es kanyar bejáratát, valamint a 18-as és a 19-es kanyart érinti, ami szinte teljes mértékben egyezik Epstein korábbi szavaival.
A munkálatok pár napig szüneteltek, majd pedig már az új felület lerakásával folytatódtak. A 18-as és 19-es kanyart már teljesen újraaszfaltozták, de a kötőanyag a hátsó egyenesben és az 1-es kanyarban is látható.
A beszámoló ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a javítás csupán a felszínen zajlik. Ez azt jelenti, hogy a pálya alatt húzódó csatornarendszerhez egyelőre nem nyúlnak hozzá. Ugyan Epstein a korábban említett nyilatkozatában nem tett erre vonatkozó konkrét ígéretet, de így kérdéses, hogy az új aszfalt meddig fog kitartani.