Megoszlanak a vélemények a versenyzők között arról, hogy jó vagy rossz dolog-e, hogy az austini Circuit of the Americas versenypálya elképesztően huplissá vált az utóbbi hónapokban, az eddig itt rendezett futamokhoz képest extra kihívás elé állítva őket. Lewis Hamilton egyenesen rosszul lett az autók mellett a pilótákat is ide-oda verő bukkanóktól, van azonban, akiknek kifejezetten tetszik a hullámvasútszerű kör.
A pályán több helyen találhatóak bukkanók, az eddigi két szabadedzés alatt többeken ki is fogtak, a legrosszabbul Romain Grosjean járt, aki az első szektor gyors S-kanyarjaiban ripityára törte a Haast. A francia pilótának ennek ellenére bejönnek a huplik.
Szerintem a huplik elég klasszak, kivéve az első kanyar előtt, a fékezés ott elég durva és kissé fájdalmas is a hátunknak. A többi viszont karakteressé teszi a pályát, ami elég klassz"
– nyilatkozta a balesete miatt a második szabadedzés nagy részét kihagyó pilóta.
Nem osztotta Grosjean véleményét Toro Rossónál versenyző honfitársa. Pierre Gasly amellett, hogy a hátát fájlalta, úgy véli, hogy az amerikai pálya így is tartogat elég kihívást, nem kellenek még a bukkanók is.
Én inkább kanyarokkal és kavicsággyal tenném nehézzé a pályákat, szerintem ez már túl sok, remélhetőleg tudnak majd tenni vele valamit
– nyilatkozta a második szabadedzést a hetedik helyen záró francia. – A vonalvezetés az egyik legjobb a szezonban, az első szektor nagyon gyors, igazi kihívást jelent, hogy ilyen sebesség mellett a határon vezessünk, ezért nem hiszem, hogy szükség van ezekre a huplikra."
Sergio Pérez és Max Verstappen szerint egyenesen sérülésveszélyes az austini aszafaltcsík, de arra legalább mindenképpen alkalmas, hogy rosszullétet idézzen elő,
mint láthattuk Lewis Hamilton esetében. Nico Hülkenberg azonban nem osztja ezt a nézetet. „Nem fájdalmas, inkább dinamikus. Sokat mozgunk az ülésben, de nekem eléggé tetszik, ízt ad a pályának. Nagyon sok sima pályánk van, meg néhány huplis. Ez itt más, nem a megszokott huplik vannak, a föld mozdult el, olyan, mintha egy hullámról érkeznénk le, különleges."
A bukkanók természetéről Robert Kubica beszélt bővebben, és érdekes betekintést nyújtott abba, hogy
a mesterséges dombok, amelyeket a pálya építésekor annak szórakoztatóbbá tétele miatt alakítottak ki, elkezdtek megsüllyedni, ezért nem a más pályákon megszokott, aszfalt gyűrődése által kialakult bukkanókkal kell megküzdeniük.
„Már tudtam, mielőtt idejöttem, hogy ilyen a pálya. Van egy barátom, aki itt dolgozik, és ő szólt, hogy az utóbbi négy-öt hónapban sokkal rosszabb lett a helyzet” – árulta el a lengyel.
Valójában szerencsések vagyunk, hogy az egyes kanyar kivételével nem olyan helyen vannak a bukkanók, ahol igazán zavaróak a vezetésben.
Furcsak huplik vannak, mert olyan, mintha nagy szintesések lennének az aszfaltban, tehát nem olyan bukkanókról van szó, amelyeket eltalál a kasztni, inkább a hátsó tengelyen egyszer csak megszűnik a kapcsolat a kerekek és az aszfalt között."
Hülkenberg még hozzátette, egyedül azt reméli, hogy a hosszú hátsó egyenesben az ideális ív mellett levő bukkanók nem fognak gondot okozni a verseny elején, az első körben megszokott helyezkedésnél ugyanis könnyen eltalálhatnak olyan huplikat, amelyekre az edzéseken nem mennek rá. Nemcsak a Renault német pilótájának, hanem csapattársának is tetszik egyébként a pálya.
Van néhány ugrató, de tudják mit? Én inkább ezt részesítem előnyben, mint egy tökéletes pályát. Azokon olyan érzés vezetni, mint egy videojátékban
– nyilatkozta Daniel Ricciardo. – Igen, néhány kanyar kényelmetlen, de valójában karaktert adnak a pályához és ébren tartanak minket. Kíváncsian várom, hogy mások mit mondanak a versenyzői eligazításon. Ha sokan fognak panaszkodni, talán megmondom nekik, hogy ne tegyék."