Szokatlan egyetértés alakult ki az F1-es csapatok között az előző szezont lezáró tesztelés után, mivel egyhangúlag leszavazták a 2020-as Pirelli-gumik bevezetését, így a mezőny a következő szezon során is a 2019-es specifikációt használja majd. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője esetleges problémákra figyelmeztetett, de egyébként megérti a döntést.
„A 2020-as gumik tesztelése elég későn kezdődött és a hátsó gumik terén akkora az eltérés, hogy az befolyásolja a leszorítóerőt – idézte az olasz szakembert az Crash.net. – A csapatoknak ezért újra meg kellett volna nyitnia a 2020-as autók fejlesztését, hogy alkalmazkodjanak az új gumihoz. Miközben a 2020-as autó véglegesítésével foglalkoztak, már a 2021-es projekttel is foglalkoztak.”
Isola szerint a mezőny lényegében azt az üzenetet közvetítette, hogy „van egy jó gumi és ez hasznos, maradjunk ennél”. A Racefansnek adott exkluzív interjújában hozzátette, a döntést befolyásolhatta az is, hogy pont a 2020-as gumik tesztelésének megkezdésekor kiadták a 2021-es szabályok leiratát is, ami rögtön lázba hozta a mérnököket.
Noha még nem csináltak valódi alkatrészeket a 2021-es autóra, sok szakember már részt vett az elemzésben és a szimulációkban, hogy véglegesítsék a 2021-es előírásokat.”
A 2021-es szezon a gumik szempontjából is vízválasztó lesz, mert 18 colos keréktárcsákra szerelnek majd keskenyebb oldalfalú abroncsokat. A Pirelli több csapat bevonásával már elkezdte a prototípus tesztelését, de Isola a Racer.com-nak elárulta, az idén minden istálló készít majd módosított autókat, amelyek lehetővé teszik a gumik további próbálgatását és az Abu-Dzabi Nagydíj után ismét lesz kollektív gumiteszt.
Isola a Racefans hasábjain kijelentette, nem ért egyet Otmar Szafnauer aggodalmával azzal kapcsolatban, hogy az F1-es autók 2021-től lesüllyedhetnek az F2 tempójára. Az olasz szakember rámutatott, a mezőny jelenleg 10-12 másodperccel gyorsabb az utánpótlás-bajnokságnál és bár a különbség csökkenhet, nem fog eltűnni.
Az F2 esetében nem számítanak a tempó visszaesésére a 18 colos kerekek bevezetése miatt.
„A köridők talán romlanak majd a kisebb leszorítóerő és a nehezebb autók miatt, mivel azt tervezik, hogy növekedni fog az autók súlya és ez befolyásolja a köridőt is – utalt az F1-re. – Ez viszont csak néhány másodpercnek ígérkezik. Ha a Forma-1-es autók 2-3 másodperccel lassabbak lesznek 2021-ben, de sokkal jobb műsort csinálnak, én azt mondom, kit érdekel?”