Műszaki szempontból lényegében az előző szezon folytatása következik 2020-ban a Forma-1-ben, mivel a technikai paraméterek szinte érintetlenek maradnak és a csapatok leszavazták egy új gumispecifikáció bevetését, így a szabályok szerint a 2019-es abroncsváltozatokat használják majd.
Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője az Autosport International szakkiállításon kijelentette, az idei szezon során megnövelik majd a keréknyomások kötelező értékeit, ezzel próbálják biztosítani, hogy a tovább gyorsuló autókon is megbízhatók maradjanak az abroncsok.
„Változatlan technikai szabályzat esetén a fejlesztés üteme 1-1,5 másodperc körönként – szögezte le Isola. – Ennyit gyorsulnak az autók körönként egy szezon során, ezért 2020-ban újabb előrelépést várok. Ez nagyobb leszorítóerőt és nagyobb energiát jelent. Talán többször számíthatunk majd túlmelegedésre a nagyobb energia miatt, amit a guminak kezelnie kell.”
A gyorsuló autók miatt Isola úgy véli, nem lesz gond az abroncsok felmelegítésével, ellentétben néhány csapat tavalyi problémáival.
„Ez az idén nem merül majd fel. A csapatok ismerik már a gumikat, már rendelkeznek egy új termék bevetésekor felmerülő tanulási görbe [tapasztalataival]. Az idén a gumik kapcsán ezzel már nem kell foglalkozni.”
Miközben az F1-es mezőnyt a gumik terén a teljes változatlanság jellemzi, a Forma-2-ben már 18 colos keréktárcsákra szerelnek majd keskenyebb oldalfalú abroncsokat, ezzel is készülve a világbajnokságban 2021-től esedékes reformra.
Isola a Racefansnek adott interjújában kijelentette, „a Forma-2-es autók esetében nem számítok semmilyen eltérésre a köridők terén” pusztán azért, mert az eddigi 13 colos felnik helyett 18-as átmérőjű kerekeken gurulnak majd az autók.