Miami mellett jövőre Szaúd-Arábiában is F1-es nagydíjat rendezhetnek, számolt be a Daily Mail. A brit bulvárlap tudósítója úgy tudja, a közel-keleti ország évente 50 millió fontot fizethet azért, hogy a Forma-1 is ellátogasson az országba, ami a közelmúlt során világszintű sportesemények révén próbált javítani a kétes nemzetközi megítélésén.
A lap névtelen forrása szerint „lényegében elrendeződött” a verseny ügye, ezzel együtt a helyi állami olajtársaság, az Aramco névadó- és globális szponzorként is megjelenik a sportágban. A szaúdi verseny a Formula E és a Dakar után a harmadik komoly motorsport-esemény lesz az országban, de a közelmúltban spanyol- és olasz labdarúgó szuperkupát, ökölvívó-, snooker és lovas gálát is rendeztek.
A verseny leendő helyszíne a Kiddijában zajló hatalmas ingatlanberuházás részeként megvalósuló pálya lesz, de ez jövőre várhatóan nem készül el, így lehetséges, hogy 2021-ben még utcai nagydíjat tartanak Dzsiddában. A Daily Mail azt is „valószínűnek” nevezte, hogy a Miamiba tervezett nagydíj is megvalósul, igaz, arról nem írtak, hogy milyen új fejlemény viszi előre az ottani verseny ügyét.
A Szaúd-Arábiai Nagydíj a harmadik futam lehet a Közel-Keleten,
miután Bahrein 2004 óta, Abu-Dzabi pedig 2009 óta fogadja a mezőnyt, korábban Katar is nagy erőket mozgósított a rendezési jog elnyeréséért, de az ottani verseny lekerült a napirendről. Bahrein nemrég támogatta a szaúdi terveket, pedig valamelyik közeli futamhoz mindenképpen közel kerül az új belépő is, mivel május és szeptember között szinte elviselhetetlen a forróság a térségben.
A versenynaptár további bővítése a 2021-es szezontól lehetséges, mivel az idén Vietnám és Hollandia belépése (illetve Spanyolország megtartása) miatt 22-re emelkedik a futamok száma, már ehhez is a csapatok beleegyezése szükséges. Jövőre Miamival és Szaúd-Arábiával 24 futamos lehet a szezon, ezt a sportszabályzat módosítása teszi lehetővé.
A csapatok személyzete már 22 nagydíj miatt is aggódik, mert túl sokat vannak úton és túl kevés időt töltenek családjaikkal,
ezt az F1 azzal próbálja ellensúlyozni, hogy az idén már csak hat előszezoni tesztnap lesz, jövőre pedig megszűnik a csütörtöki sajtónap, és csak pénteken délután lépnek pályára először az autók. A szerelőknek így papíron több idejük marad a versenyek között, igaz, az idén hét alkalommal rendeznek majd versenyeket egymás utáni hétvégéken.